Re: Netykieta a POLSKIE LITERY

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Sat 12 Oct 1996 - 11:20:25 MET DST

On Sat, 12 Oct 1996 09:00:36 +0200, Szymon Matuszewski wrote:

>Nie ma sprawy, oto ono:
> 1. Dlaczego QP w poczcie.
>Podobno sa jeszcze bramki pocztowe, ktore nie rozumieja ESMTP
>i zamiast sobie kulturalnie zmienic 8bit na QP, po prostu
>obcinaja osmy bit. Wychodzi z tego kaszana.

w tym miejscu mam watpliwosci, bo mnie sie wydawalo,
ze to wlasnie server ESMTP powinien przekodowac na QP,
kiedy sie laczy z SMTP i dowiaduje sie ze tamten
nie potrafi obsluzyc 8bit. Byloby to zreszta zgodne
z ogolna filozofia "upgrade'ow" technologii internetu -
zawsze umozliwiac prace rowniez i host'om obslugujacym
wylacznie stare protokoly. Czasami jest to wkurzajace
(o ilez prostsze moglobybyc MIME gdyby zamiast opierac
sie na SMTP bylo projektowane od 0, tzn gdyby to nie
byly "Mail Extensions" lecz calkowicie nowy protokol
pocztowy), ale ogolnie rzecz biorac - pozwala sieci
rozwijac sie w mniejszych bolach (porodowych).

> 2. Dlaczego 8bit na newsach.
[...]
reszta jasna

Grego

Gregorio Kus    Grego_at_RMnet.it                Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy     http://www.RMnet.it/~grego    Grego_at_FreeNet.hut.fi