Re: Kwiatki z bledami (b.ciekawe) bylo: Linux dla biologa?

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_hq.pm.waw.pl)
Data: Sat 12 Oct 1996 - 11:22:19 MET DST

Grzegorz Szyszlo <ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl> writes:

> Tutaj akurat pomogla wymiana pamieci. Jednak nadal nie mam pojecia
> dlaczego programy testujace nie wykryly zadnego bledu.

Moze to bylo jeszcze inaczej: programy testujace zapalaja rozne testy,
ale zwykle testuja jednorazowo maly obszar pamieci (np. 64KB). Mysle
ze taki test nie wykryje np. zwarcia na najstarszym bicie adresu
(choc oczywiscie komputer takiego zwarcia+testu raczej nie przezyje
bez rebootu, ale moze przezyc bardziej skomplikowane zwarcia/przerwy).

Np: program testuje RAM od adresu 0 do FFFFh, i przy okazji nastepuja
przeklamania pod adresami 10000->1FFFF. Nastepnie program testuje
10000->1FFFF, i mamy przeklamania w 0->FFFF. Program jednak nic nie
wykrywa.

Co innego gdyby testowal calego SIMMa (bank 2 SIMMow) na raz,
ale niestety one tego nie robia :(

--
Krzysztof Halasa