Re: stb lightspeed II !!! :)

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Fri 04 Oct 1996 - 23:29:45 MET DST

hi!

bedzie szybsza (dwa banki pamieci z przeplotem) mniej wiecej o tyle, ile
wynosila roznica miedzy 1mb w32p i 2mb w32p. poza tym wieksze rozdzielczosci,
wiecej kolorow. wyzsza cena - mbram to najdrozsza czesc karty.

> [...]
> mozliwosc rozbudowy pamieci do 4MB lub nawet 8MB.
> Sam mam taka karte w domu z 8MB i korzystam z 3DS pod DOSa. Sprzedaje te
> karty ludziom ktorzy sa architektami i korzystaja z 3DS/AutoCAD/Microstation
> i sa bardzo zadowoleni z wydajnosci tej karty pod w/w. Ostatnio bawilem sie
> 3DS MAX na NT 4.0 (karta z 8MB i zainstalowanymi najnowszymi driverami dla
> obslugi h/w 3D (OpenGL) pod NT4) i to co zobaczylem normalnie mnie zatkalo z
> wrazenia. Jeszcze bardziej bolala mnie szczeka od opadania na podloge gdy
> doinstalowalismy soft do raytracingu pod NieTe co sie zowie LightWave.

Matroxik jest naprawde genialny. To co wyprawia wbija w fotel najbardziej
zatwardzialych amigowcow ;) Do CADow i 3D jest to chyba najlepsza z w miare
niedrogich kart na rynku. Niestety zeby naprawde bylo czuc wszystko co karta
potrafi potrzeba 8mb pamieci - inaczej jest pewnego rodzaju niedosyt...

> PS. Jak dostane od Karpia STB na ET6000 to zrobie test kart z 3D. Do boju
> stana karty z chipami S3-ViRGE, Matrox Mystique, ATI Mach64GT i ET6000 a dla
> porownania wezme jeszcze Matroxa Millennium. Z tego co czytalem na zachodzie
> najlepiej z tej czworki wypada Mystique potem ET6k, S3-ViRGE, ATI.

nie... Piotrze - et5k nie jest karta do 3d wlasciwie. jesli chodzi o
wspomaganie cadow i 3d to wypada marnie - ot troche lepiej od 968 s3...
natomiast jest nie do pobicia jesli chodzi o szeroko pojete multimedia,
typowe aplikacje (np. predkosc wyrzucania textu w trybie graficznym,
scrollowanie, arkuszowanie kalkulatorow, wypelnianie obszarow szlaczkami
itd). zreszta podobnie bylo z innymi kartami tsenga - ogolnie bardzo szybkie,
co widac we wszystkich operacjach, choc nie trudno znalezc karte, ktora (choc
mniej uniwersalna i drozsza) bedzie szczegolne operacje wykonywala znacznie
szybciej. et6k nie ma np. zaimplementowanych wcale operacji na krzywych, nie
ma zadnych funkcji 3d, cieniowania itd glupot, z ktorych normalny czlowiek
nigdy nie skorzysta. to po prostu karta dla zwyklego, ale dosc wymagajacego
uzytkownika roku 1999. podejrzewam, ze w tym momencie niewiele sie pomylilem
;)

karpio

ps. piotrek - szef jutro ci przywiezie ta karte, przy okazji - jakbys mogl
odstapic troche procesorow... ;)