Re: Jak polaczyc dwie sieci!

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Fri 04 Oct 1996 - 17:53:59 MET DST

lesiu_at_zeus.polsl.gliwice.pl (Leslaw Frydel) wrote:

>Dwa modemy to jest dobry pomysl!
>Tylko jak to oprogramowac zeby bylo przejscie pomiedzy dwoma sieciami?
>
>Ile na oko moze kosztowac instalacja na swiatlowodzie i jak to wygladalo by z
>podlaczeniem ?
>
>Czy w obu przypadkach (modem , swiatlowod) potrzeba wygospodarowac komputer
>zeby to dzialalo , czy wystarczy do jednego wcisnac karte ethernet + modem lub
>swiatlowud i ruszy ?

> _/ _/ _/ _/ _/ Leslaw Frydel

Ja mimo wszystko polecam swiatlowod. Kupujesz dwie sztuki HUB'ow lub
repaterow, byleby mialy po jednym wyjsciu AUI. reszta wyjsc wg.potrzeb.
Do tego trzeba dokupic transceiver'y swiatlowodowe. A swiatlowod jak
swiatlowod,
nie ma co tlumaczyc :) Toto bedzie robilo za jeden wiekszy segment sieci.
Swiatlowod da sie ciagnac na 3km . Tzn. da sie wiecej, ale z powodu definicji
czasow sieci ethernet 3km jest maksymalna odlegloscia. Pozostale komputery
zasuwaja jak dotychczas, sprawa wyglada tak jakby wszystkie maszyny byly
w jednym pokoju.

Z modemami trzeba sie pobawic. Chyba najlepiej, aby komputery ktore
robilyby przelot dzialaly pod Linux (lub jakimkolwiek znosnym unix).
co to daje ? ano to ze na tych komputerach mozna bez przeszkod
korzystac z uslug sieciowych (od telneta do netszkapy).
Jest to bardzo stabilne. A dodatkowo swiadcza usluge polaczenia sieci.

Co wybierzesz, twoja sprawa. Ja polecam swiatlowod.