Polskie litery [Re: WYNIKI GLOSOWANIA hierarchii pl.comp.* ...]

Autor: Szymon Matuszewski (szymonm_at_wat.waw.pl)
Data: Fri 04 Oct 1996 - 09:51:40 MET DST

On 3 Oct 1996 20:25:44 +0200, in pl.comp.pecet Grego_at_RMnet.IT (Gregorio Kus)
wrote:

> On Thu, 3 Oct 1996 12:15:38 +0100, Szymon Matuszewski wrote:
[...]
> [...]
[..]
> Z 8bit mozna korzystac jesli sie przesyla z uzyciem
> ESMTP. "Internet" ma prawo "sam" zmieniac ci QP na 8bit i odwrotnie
> jesli Twoj mail przechodzi np. przez jakas siedmiobitowa bramke.
> Reasumujac: to czy wyslesz QP czy 8bit, nie wiele ma wspolnego
> z tym jak to dojdzie.
Nie calkiem tak. Newsy sa 8-bitowe i jesli puscisz cos na newsy 8bit, to na
newsach takie bedzie. Natomiast jesli wysylasz cos poczta, to bramka mail2news
moze zmieniac QP na 8bit. Bramka news2mail moze odwrotnie. Tak jest zrobione dla
listy mailowej Linux i grupy pl.comp.pc-unix.linux.
Dla pocieszenia ;-) dodam, ze ja tez sie wyrazilem nieprecyzyjnie. Widzialem to
z punktu widzenia czytajacego newsy. Jezeli do kogos pecet dochodzi poczta, to
juz niestety rzeczywiscie nie wiadomo, czy QP, czy 8bit.

Simon