Re: Nie To

Autor: Wojtek Piecek (wojtekp_at_tch.waw.pl)
Data: Thu 03 Oct 1996 - 09:19:02 MET DST

Krzysztof Halasa napisal(-a) :

> Powaznie? Tzn. czy one istnieja dla NT, czy tez zapewnia jest NT?
> Czy moge np. kupic NT server (3.51 lub 4.0bX), zainstalowac, zalogowac
> sie telnetem (zrobic rshell'a itd), nastepnie odpalic jakis program
> (oczywiscie zdalnie - czesto podnoszona kwestia jest shutdown/reboot).

W pakiecie nie ma narzadkow do zdalnego logowania (tzn. takiego
terminalowego). Mozna kupic. Kiedys takie cos testowalem, dzialalo prawie
ok.

> Bo jesli pisales o czyms takim, o czym ja slyszalem, ze kosztuje $XXXX,
> i jest Unixo-podobnym shellem pracujacym w trybie tekstowym, z ktorego mozna
> uruchomic tylko Unixowe programy (POSIX subsystem?), to nie o to chodzilo.

NT zabrano prawo uzywania POSIX-a. Czym sie juz M$ nie chwalil. Jakby sie
ktos pytal, to dlatego zabrali ze NT nie ma takiego drobiazgu jak
standard_output i standard_input.

> Nie twierdze ze sa duze sieci pracujace z NT, ale Siec dziala na Unixach
> i NT sie raczej do tego nie nadaja, choc moga sluzyc jako serwery
> niektorych uslug Sieci. Rozumiesz?

Mowisz nieprawde. Nadaja sie, tylko ze koszt postwienia takowego servera
jest kilku/nasto krotnie wiekszy niz podobnego na UNIXie czy chociazby na
novelu. Sprawa jest trywialna - NT zra na dzien dobry duza czesc mocy
maszyny tylko dla rozpedzenia wew. silnika.

> Chociaz mozliwe jest, ze po wladowaniu $XXXX ($XXXXX?) w dodatkowy soft
> dla NT bedzie to zapewniac podobne uslugi (wszystkich to raczej nie)
> jak Unixy.

I takie jest celowe zamierzenie. Przeciez to jest firma komercyjna, ktorej
po prostu nie zalezy na obsludze klienta, tylko na sprzedaniu mu muchos
programow.

--
-w