Re: Problem z CD-ROM ACERx6

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_hq.pm.waw.pl)
Data: Wed 02 Oct 1996 - 10:04:44 MET DST

Tomasz Zbiezek (zbiezek_at_kt.agh.edu.pl) wrote:
: Nabylem ostatnio CD-ROMik ACER o szesciokrotnej predkosci.
: Przynioslem do domu, podlaczylem i ... nic.
: Oryginalny driver pisze, ze nie znalazl napedu.
: Mam stara plyte 386 z AMI-Bios'em i zwykly kontroler IDE
: na magistrali ISA.
[]
: Napiszcie, czy to normalne. Moze ktos ma taki CD podlaczony
: do zwyklego IDE. Czy jest to wina BIOS'u i tylko wymiana plyty
: moze pomoc?

Nienormalne. Ja mam stara plyte (no, nie 386, i ma np. LBA, ale to nie
ma nic do rzeczy), i sterownik IDE (bardzo starodawny). CDROM chodzi
bez zarzutu. W kazdym razie nie wyobrazam sobie jaki wplyw moglby miec
BIOS na dzialanie CDROMu.

Upewnij sie, ze ten IDE jest pod adresem 0x1F0 i jest ustawiony na IRQ 14
(jesli jest to IDE0), lub odpowiednio 0x177 i irq 15 dla IDE1.
Prawdopodobnie na tej karcie nic nie mozesz ustawic, wiec wlasciwym
sprawdzianem bedzie dzialanie dysku z nia. W takim ukladzie dysk
powinien byc ustawiony jako MASTER, a CD jako SLAVE.

Byc moze jest to problem zlej wspolpracy ze (starym) dyskiem, moze tam
mozna cos ustawic. BTW: co to za dysk?

Moze trzeba sprawdzic inny driver (do innego CDROMu, wszystkie CDROMy
ATAPI dzialaja identycznie)?

--
Krzysztof Halasa
Palac Mlodziezy                      Internet: khc_at_pm.waw.pl