Re: Gdzie:KontrolerSCSI-Adaptec 16bit ISA

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_hq.pm.waw.pl)
Data: Wed 02 Oct 1996 - 09:43:39 MET DST

Slawomir Majcher (smajcher_at_biblnar.bn.org.pl) wrote:
: Moze ktos zna namiary dystrybutora kontrolerow Adaptec'a - bo mnie juz od
: dzwonienia po roznych firmach boli gardlo...i glowa.

Mam wrazenie ze niejaka firma Initel, gdzies na Pradze.

: Gosc z zagranicy ktory ma instalowac wieze z czytnikami CD-ROM po probach
: z ruszeniem na starym kontrolerze SCSI powiedzial ze trzeba jednak kupic nowy
: a mianowicie:
: Kontroler SCSI
: Adaptec 16-bit ISA
: (z tym, ze zaznaczyl ze na kontrolerze musi byc lacze Mini SCSI (ok.3,5 cm
: szerok.)

Powinien byc wlasciwy AHA1542CF (ISA), z tym ze ma on duze zlacze SCSI,
ale w/w firma powinna miec takze rozne kable. Mam wrazenie ze nie ma
16-bitowych sterownikow SCSI Adapteca z malym zlaczem.
Orientacyjna cena: 200-800 zl (nie wiem dokladnie, dawno ich nie kupowalem).
BTW: raczej odradzam kupowanie sterownika AHA1522, nie jest zbyt szybki.

Ew. mozna kupic np. sterownik PCI (jesli program go umie obsluzyc,
raczej nie powinno byc problemu), maja male zlacza - nie tylko Adaptec,
sa takze np. tanie i przyzwoite sterowniki NCR53C810. Wada - brak floppa,
ale i tak nowsze plyty maja go na sobie.

Adaptec PCI - 600-1200 zl (zalezy ktory, do CDROM nadaje sie zapewne kazdy),
NCR53C810 - pewnie ze 200 zl. BTW: tego NCR'a sprzedaje wiele sklepow
pod nazwa SC-200, ale wymaga on BIOSu NCR-SCSI na plycie (lub np. w
podstawce na karcie sieciowej), jesli komputer ma startowac z dysku SCSI.
Sa one takze dostepne z wlasnym BIOSem, tak jak wszystkie Adaptec'a.

--
Krzysztof Halasa
Palac Mlodziezy                      Internet: khc_at_pm.waw.pl