Lexmark Optra R+ (Pytanie o Lexmarka Optra E)

Autor: Lech Szychowski (lech7_at_lech.pse.pl)
Data: Mon 23 Sep 1996 - 10:08:43 MET DST

Maciej Matecki <boutch_at_felix.univ.szczecin.pl> wrote:

: Skrobniesz Cos? Z gory dzzienki. Albo podaj kontakt (tel?)

Skrobne. Mam wlasciwie same pozytywne wrazenia, wiec nie jestem
zanadto obiektywnym zrodlem wiadomosci, ale...

Mam ten sprzet w konfiguracji dosc rozbudowanej: modul sieciowy MakNet XL,
dodatkowy podajnik na 500 kartek, dodatjowy podajnik na 150 kartek do
drukowania dwustronnego, modul do druku dwustronnego. Co prawda ma tylko
18 (2 std + 16 rozsz) mega pamieci, ale w praktyce jest to raczej spoko
wystarczajace - zastrzegam sie, ze rzadko drukuje pelna strone A4 grafiki
w 1200dpi, wiec trudno mi sie wypowiadac na temat takich zaawansowanych
wymagan.
Modul sieciowy jest gorszym/prostszym z dwoch dostepnych, ale mimo tego
jest w nim obsluga IP (oczywista takze SNMP), IPX i AppleTalk; pracuje
u mnie wylacznie na IP, wiec moje doswiadczenia sa dosc malo przydatne
novell'owcom. Drukowac sieciowo mozna zasadniczo na dwa sposoby: via
standardowy protokol LPR (sa oddzielne kolejki dla wydrukow "un*xowych"
z EOL=LF oraz "dosowych" z EOL=CRLF) oraz poprzez FTP (zakleciem "put");
oczywiscie oprocz tego via parallel/serial.
Podajniki oczywiscie spisuja sie bez zarzutu, na normalnym papierze
nie zdarzaja sie przypadki pobierania kilku kartek na raz. AFAIR przebieg
drogi prowadzenia papieru jest dosc plaski; kumpel drukowal zaproszenia
slubne na dosc duzej gramaturze i bylo calkowicie OK.
Druk dwustronny opiera sie oczywista o zasade odwracania kartki po
jednostronnym jej zadrukowaniu, co naklada na papier pewne wymagania
(odpowiednia gietkosc, "prowadzaca" krawedz bez postrzepien itp). Takze
tu nie moge narzekac: drukuje, odwraca, drukuje, wypluwa. Gra i buczy.
Pamiec rozszerza sie AFAIR zwyklymi SIMM'ami "PS'owymi" (32bit). Niestety,
amba mi gdzies chwilowo wciela kwity od tego sprzetu, wiec nie moge reczyc
za to na 101%.
AFAIR mozna te drukarke wyposazyc takze w dysk twardy (czcionki PS).
Rozdzielczosc przelaczana 300/600/1200dpi. Na 300dpi osiaga nominalne
16ppm (o ile pamietam, przy mierzeniu z zegarkiem w reku wyszlo mi 15
z hakiem, dla ciaglego strumienia, pominawszy inicjalizacje/rozpedzanie).
1200dpi nie mierzylem. Oczywiscie jest sporo wolniej, ale na oko te ~4ppm
bedzie.
Najlatwiej IMHO mozna okreslic moje wrazenia/doswiadczenia slowem "dziala" :)

Zdaje sobie sprawe, ze w/w napisy sa dosc chaotyczne - wiec jesli masz
jakies konkretne watpliwosci, to po prostu spytaj.

--
	Leszek.