Re: Dlaczego nie w [bylo: Re: Windows 95 => Skandal 95]

Autor: Jaroslaw Tabor (formatc_at_bevy.hsn.com.pl)
Data: Mon 23 Sep 1996 - 01:10:42 MET DST

On Sun, 22 Sep 1996 21:30:37 +0200, Grzegorz Bodaszewski wrote:

>Ma powod - dopoki nie zaladuje sterownikow, musi sie posilkowac
>BIOS-em przy starcie. Mam niejasne wrazenie, ze filesystem HPFS
>w odroznieniu od FAT nie wspolpracuje z LBA i translacja w Biosie.
>W instrukcji jak byk stoi napisane, ze partycja instalacyjna musi
>lezec w obrebie pierwszych 1024 cylindrow - czyli moze to byc FAT
>ponad 528 M z translacja, a nie moze HPFS.
>Sprawdz, czy na pewno masz ta partycje sformatowana jako HPFS
>a nie FAT, a ja w poniedzialek sprawdze, jak to jest z Boot
>Managerem - mnie zrobil taki kawal z formatowaniem w sytuacji, kiedy
> [...]

Problemem chyba nie jest jakas tam magiczna liczba cylindrow tylko
problemy z przeformatowywaniem dysku z FAT na HPFS. Jak partycja jest
sformatowana na FAT to przy instalacji zostanie FAT-em.
Trudno zgadnac dlaczego tak sie dzieje.
Istnieje jednak prosta metoda obejscia tego problemu. Wystarczy
zabootwac OS/2 z dyskietek, zalozyc partycje, i sformatowac je na HPFS.
Jesli partycja juz istnieje i jest z FAT-em, to trzeba ja skasowac i zalozyc od nowa.
Inaczej nie da sie jej przeformatowac na HPFS ( przynajmniej format-em z shella).
Przy instalacji gdy nie formatujemy dysku, i system instaluje sie dalej bez problemu.
Partycje HPFS moga miec dowolna dlugosc i moga sie zaczynac w dowolnym
miejscu dysku. OS/2 startuje z nich bez problemu. Probowalem maksymalnie
z partycja 2.5GB na komputerze ktory normalnie nawet nie wykrywal
tego dysku. Stad wniosek ze OS/2 nie korzysta tu bezposrednio z BIOS-u.

via E(ir)mail...
       ( Jaroslaw Tabor )
        ) Format Computing (
       ( 04-921 Warszawa )