Re: Innformatycy i programisci [bylo: Re: Windows 95 => Skandal 95 ...]

Autor: Romuald Zylla, T.Uni. of Lodz, PL (zylla_at_lodz1.p.lodz.pl)
Data: Thu 19 Sep 1996 - 19:56:21 MET DST

At 02:16 96-09-19 +0200, Grego wrote:

>Klasyczny informatyk to facet ktory potrafi np. zanalizowac
>cala strukture informacyjna przedsiebiorstwa i zaprojektowac
>dla niego odpowiednia strukture informatyczna (sw+hw).

  Top mi sie wydaje pasowac do "analityka systemow"

>Klasyczny informatyk to facet ktory potrafi np. zaprojektowac
>odpowiednia baze danych dla danego zagadnienia i wybrac
>do jej implementacji odpowiednie narzedzia.

  To mi bardziej pasuje.

>Klasyczny programista to facet ktory po godzinnej rozmowie
>z glownym ksiegowym zaczyna pisac pierwszy program. A potem,
>latami, metoda prob i bledow, dochodzi sie do jakiegos
>kulawego ale jednak z reguly "chodzacego" rozwiazania.

   to jest "quick and dirty programista"

>Klasyczny programista kazda baze danych pisze np.w Clipperze
>bo tylko Clippera zna. Albo Visual Basic.

  To mi pasuje do tego co rozumieja dyrektorzy przedsiebiorstw
  pod zlanym z dwoch pojeciem "programista + informatyk"

>Trzeba przyznac ze rzadko ktory programista potrafi wykonywac
>zadania prawdziwego informatyka, a przeciwnie - niemal kazdy
>informatyk potrafi rowniez i programowac.

  Zgodze sie ze obaj rzadko wykonuja prace analityka systemow.

>Grego

Romek
  ------ PeCetologia jest nauką eksperymentalną ! ------