Re: Ludzie...pomocy :-)

Autor: Jaroslaw Tabor (formatc_at_hsn.com.pl)
Data: Wed 18 Sep 1996 - 18:22:53 MET DST

In <Pine.LNX.3.95.960918164352.20873D-100000_at_ornak.waw.pdi.net>, Tomasz Leszczynski <zeton_at_ornak.waw.pdi.net> writes:

>a) mozna bedzie udostepniac zasoby plikowe serwera stacjom pracujacym pod
>kontrola DOS'a (TPC/IP i NFS chyba ale tu jestem LAME wiec prosze o
>odpowiedz),=20

Mozna tylko ze oprogramowanie NFS dla DOS-u jest baaaaaardzo drogie,
a shareware'oweg nie widzialem.

>b) wszystkie ethernetowe karty czy jakies szczegolne (przypominam-serwer
>linuxowy a nie novellowy i BARDZO ograniczone srodki wiec karty powinny
>byc tanie, wiecej, one MUSZA byc tanie),

Dosc dobre i tanie sa Genius LAN GE2000 ( odp. NE2000 ), chodza pod Linuxem.

>c) czym sie roznia karty ethernet PCI od ISA (chyba szybkoscia ale
>ethernet to 10 MB/s tak czy siak)

Obciazeniem procesora.

>Uwaga! Pytanie ponizsze moze byc BEZSENSOWNE ale musze je zadac:
>
>Jesli siec bedzie chodzila na TCP/IP to stacje DOS beda musialy zapewne
>miec drivery TCP/IP (a moze jeszcze NFS). Czy w takim ukladzie mozna
>nadawac tym komputerom adresy IP i ewentualnie nazwy? A co jesli beda
>pracowaly pod "kontrola" W'95?

Tak. Numer trzeba nadawac. Nazwy tez, najlepiej przez /etc/hosts

>Pytanie do ekonomistow. Jak to jest z tym VAT-em? Firmy AUTOCONT, OPTIMUS
>oraz MAR-Computer sprzedaja szkol=88om bez VAT-uz tym, ze OPTIMS-owi sie
>zdaje ze produkuje komputery markowe z zwiazku z czym ceny maja
>nieakceptowalny poziom. Jest jeszcze Fundacja OFEK, ktora wspolpracuje z
>ministerstwem ale ich ceny bez VAT sa wieksze od cen w Formacie z VAT-em,
>hehehe....(chyba sie zapatrzyli na OPTIMUS-a).=20

Zdaje sie ze nie bez VAT-u, ale bez cla, i to tylko importowanych z EWG.
Wiec mozna sobie odpuscic.