Re: CASIO SF-A10 ?

Autor: Grzegorz Redlarski (gred_at_amedec.amg.gda.pl)
Data: Wed 18 Sep 1996 - 17:38:13 MET DST

oleksy_at_infoserv.ii.uj.edu.pl (Grzegorz Oleksy) wrote:

>Piotr Trzcionkowski (trzcionk_at_us.edu.pl) wrote:
>: Czy znasz sposob na podlaczenie i transmisje danych do PC-ta
>: z notatnika CASIO SF-A10 (Icon Data Bank)? Zaznaczam, ze oryginalne
>: interfejsy: FA-100, 120 i 150 nie dzialaja. (W oryginalnej instrukcji
>: jest tylko mozliwosc transferu miedzy dwoma CASIO SF-A10, ale moze
>: jakis zdolny czlowiek cos wymyslil?)

>W moim przypadku FA-100 dzialalo. Ale moze ktos wie czy da sie to jakos
>bezposrednio podlaczyc - bez interface'u. Bo ten FA-100 jest diabelnie
>drogi. I czy ktos nie wie czy jest jakis link do Lotusa Organizera
> [...]

Zrobilem kiedys cos takiego dla znajomego. Nie pamietam jaka to byla
wersja CASIO. Hardware sprowadzalo sie do konwersji poziomow TTL na
+/-12V i na odwrot. Warto sie na poczatek podlaczyc oscyloskopem i
poogladac co jest na zlaczu podczas wysylania danych.

Z oprogramowaniem bylo gorzej bo nie mialem zadnej dokumentacji
odnosnie formatu danych. Analizujac pliki wysylane przez CASIO udalo
mi sie cos jednak zrobic. Trzeba uwazac, bo o ile pamietam, to
ladowanie do CASIO polegalo na ladowaniu pod wskazany na poczatku
bloku adres RAM, a nie jako przesylanie informacji w okreslonym
formacie, ktora to CASIO sam decydowalby gdzie ja umiescic. Jak sie
cos skopie, to mozna go latwo wpuscic w maliny i stracic zapisane
informacje.

Pozdrawiam.

gr

PS
Ostatnio rzadko zagladam do internetu, dlatego w razie ewentualnych
pytan, prosze o cierpliwosc w oczekiwaniu na odpowiedz.