Re: Wyniki mini ankiety - jakich uzywamy Windows, jezeli uzywam

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl)
Data: Sat 14 Sep 1996 - 01:41:09 MET DST

radekp@[204.7.246.130] (Radoslaw Poplawski) wrote:

>Wynik nie musial sie sumowac do 100%. Osobe uzywajaca kilka systemow
>mozna bylo wpisac na kilka pozycji. Ciekawy bylby tez podzial
>praca/dom.

Kilka osob dalo odpowiedzi krotkie, w stylu: 'Nie uzywam Windows',
albo 'Uzywam WIN-OS2' - kropka. Wiele odpowiedzi bylo rozbudowanych
i skomplikowanych, wymieniajacych kilka komputerow i kilka uzywanych
rownolegle systemow - przeczytalem je uwaznie i z przyjemnoscia,
ale zdecydowanie wykraczaly one poza tytulowe pytanie ankiety.

Ja sam uzywam na przemian MS-Dosa 6.22, Novell-Dosa 7.0, czasem
WWG 3.11 EE z win32s 1.30 na obu z nich (nawiasem mowiac na NW-Dosie
WWG chodzi mi wolniej, ale duzo stabilniej), OS/2 i Linuxa - tego
ostatniego dopiero zaczynam sie uczyc. Nie liczylem w ankiecie
swojego glosu, ale zakwalifikowalbym sie do 'szufladki' Windows 3.x
- czyli: jezeli juz uzywam Windows, to najczesciej jest to WWG 3.11
na NW-Dosie 7.0.

Uwazam, ze nie wolno mi wyciagac wnioskow z odpowiedzi na nie
zadane pytania - wlasnie dlatego, ze kilka osob odpowiedzialo krotko
i precyzyjnie na tytulowe pytanie ankiety i nic wiecej. Wiem skadinad,
ze te wlasnie osoby uzywaja na przemian kilku systemow, w dodatku
innych w pracy a innych w domu.

>No i samo pytanie ("jakich win uzywamy") moglo spowodowac, ze fani
>Unix/Linux/F-BSD/itd. mogli poczuc sie na aucie...

Ci, ktorzy nie poczuli sie w ten sposob, pisali - zgodnie z tematem
ankiety - o rozmaitych Windowsach, z ktorymi maja do czynienia _obok_
siebie (np. u rodziny lub znajomych).
Jak juz wspomnialem, wszystkich tych, ktorzy zadeklarowali procent
czasu spedzanego przy Windowsach ponizej 10, zakwalifikowalem do
kategorii 'nie uzywajacych'.

>Taka ankiete mozna powtorzyc za kilka miesiecy - obawiam sie jednak,
>ze w rubryce win95 moze juz tylko przybyc...

Gdyby wziely udzial te same osoby, to chyba raczej nie :-)
Poza tym - rownie dobrze moze sie okazac, ze przybedzie
NT kosztem 95. Z technicznego punktu widzenia bylby to
dla ludzi, ktorzy lubia lub musza uzywac Windows krok raczej
rozsadny - aczkolwiek bardzo niechetnie bawie sie w przewidywanie
przyszlosci. Kilkanascie lat przy kilku generacjach sprzetu i
oprogramowania, z jakimi mialem do czynienia nauczylo mnie, ze
po prostu tego nie umiem - nie wystarcza mi wyobrazni...

Moge najwyzej za pol roku powtorzyc ankiete - jezeli bedzie
jeszcze dla kogos interesujaca.

Pozdrowienia,

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_telbank.pl