Re: Windows 95 => Skandal 95 (Bylo Re: Czy Lupus jest na ...)

Autor: Romuald Zylla, T.Uni. of Lodz, PL (zylla_at_lodz1.p.lodz.pl)
Data: Mon 09 Sep 1996 - 21:10:38 MET DST

At 18:41 96-09-09 +0200, you wrote:
> [...]
i praktyczniej.

>Nie da sie wytlumaczyc co to jest "informatyka"? Rzeczywiscie musi
>to byc jakas wspaniala a tajemna wiedza, od ktorej profanom wara...
>A.L.
>P.S. Przypomnial mi sie cytat, chyba z "Encyklopedii Szlacheckiej":
>".. Kon co jest, kazdy widzi..."

  Czy okreslenie ze informatyka jest to samo co amerykanskie
  "Computer Science" panu nie wystarczy ?
  Chce pan wywolac klotnie ?

  Oczywiscie jak i unas tak i w Ameryce czesto nauczyciele niechcac
  uczyc ALGORYTMOW (bo wiekszosc to nie interesuje i nie moze pojac)
  sprowadzaja informatyke/computer science do nauczania (nie Nauki)
  poslugiwania sie komputerem do edycji tekstu albo mazaniem mysza
  po ekranie.
  Oczywiscie jest to czynnosc przydatna w zyciu codziennym w spoleczenstwie
  postindistrialnym ale to nie jest Informatyka.

  "Profanom wiara" ? ma pan takie uczucie ? ja nikomu nie zabraniam
  wziecia ksiazki "sztuka programowania" albo innej z tej dziedziny.

  Ale jesli slowa maja sie nie dewaluowac to nie nazywajmy informatyką
  pisanie w Wordzie listu do cioci. Zaczątek wiedzy informatycznej
  możemy przypisać osobnikowi, który posortuje alfabetycznie swoją
  listę kolegów albo płyt CD zapisaną w Wordzie.
  Albo założy sobie sam listę klientów i wykona "korespondencję seryjną"
  tzn. list o mniej więcej takiej samej treści wysłany do 100 osób
  z różnymi nazwiskami i adresami.
  Albo sam sobie założy makra aby wprowadzać nazwę swojej firmy i nazwy
  produktów za pomocą kilku klawiszy.
  Albo zaformatuje tekst w dwie kolumny i pod każdą kolumną zrobi numerację
  tak aby to symulowało kolejne strony (oczywiście nie będzie wpisywał
  numerów ręcznie ale będzie to robił komputer).

Romek
PS Przepraszam wszystkich za gadulstwo ale czytając prowokacje A.L.
    narzuca mie się pytanie "...... czy o drogę pyta"
  ------ PeCetologia jest nauką eksperymentalną ! ------