RE: [Q] Drukarki Lexmark;a

Autor: Romuald Zylla, Lodz Tech.Univ. Poland (zylla_at_lodz1.p.lodz.pl)
Data: Fri 06 Sep 1996 - 06:43:34 MET DST

> [...]
>Znajomy z firmy komputerowej namawia mnie na atramentowa Lexmarka,
>ponoc dobrze sie sprzedaja, ale niepokoi mnie, ze rozprowadza je Optimus.
>Za 150 zl wiecej moglbym kupic HP 600 a 100 zl taniej EPSONA 820.

>Czy ktos uzywa wymienionych drukarek? Moglby mi napisac cos o swoich
>odczuciach? Sklaniam sie ku HP, choc podobno sa bardzo dobre drukarki
>laserowe OKI, drozsze od atramentowych,. ale oczywiscie to jest inna klasa.
>Te ostatnie podobno korzystaja z RAMU komputera. Czy to rozwiazanie sprawdza
>sie pod Linuxem? Podobno pod DOSem nie mozna z nich korzystac z tego powodu.

Testowalem dla swoich celow Lexmarka 1200 color (taki do Windows)
Pracuje takze w DOSie ale b a a a a a a rdzo wolno (w trybie tekstowym)

Nie emuluje w zaden sposob polskich znakow - nie ma kartrydza.
Wprawdzie nie mialem instrukcji i nie moglem znalezc opisu ale
wszelkie proby wyduszenia z niej innych zestawow znakow konczyly sie na
zestawie PC8 i PC850 i jeszcze jakims moze to byl Latin1.

Nie probowalem robic downloada znakow.

Nawet komendy sterowania wielkoscia znakow czesciowo zawiodly:
nie moglem uzyskac znalow w kroju LinePrinter (16.7 zn /cal)

Wedlug mnie - Jako drukarka tekstowa/DOSowska nie nadaje sie. IMHO

>^-^ ~ Krzysztof Go\'zdziewski

Romek