Re: Szybkie rysowanie po ekranie.

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Thu 05 Sep 1996 - 20:53:33 MET DST

On Thu, 5 Sep 1996 16:26:20 +0200, Andrzej Walkanis wrote:

>Pytam wiec czy ktos z Listowiczow nie posiada programiku
>potrafiacego na VGA narysowac odcinek lub punkt,jednoczesnie
>skrolujac obraz w poziomie ( cos podobnego do oscyloskopu).
>Problem wydaje sie banalny, klopot w tym ze co 20 mikro sekund
>dostaje troche danych do natychmiastowego odebrania, musze je
>pozapisywac na dysk, odczytac nowe dane z dysku i jeszcze
>kilka innych rzeczy zrobic w miedzy czasie, BGI odpad a ja w asemblerze
>ani w innych takich za mocno sie nie czuje. Jesli ktos ma zrodlo
>tekiej procedurki, najlepij w C, wdzieczny bede za podeslanie.

  pisalem kiedys oprogramowanie do spirometru komputerowego
i w jego sklad wchodzila wlasnie taka procedura poziomego
scrollingu (warunek: jeden punkt na kazdej osi pionowej,
czyli po prostu fukcja czasu). [oczywiscie mozna uzyc ta
procedure dwukrotnie aby wyswietlac dwie funkcje w tym samym
oknie - wada: w miejscu przeciecia punkty znikaja ze wzgledu
nna XOR]. Procedure optymalizowalem przez dwa tygodnie,
robila cuda bo musiala - tysiac pomiarow na sekunde
na XT 4.77 MHz.
  Problemy sa dwa:
po pierwsze
  to chodzilo (i chodzi po dzis dzien) z Herculesem, ale zakladajac,
  ze uzyjemy tylko jednego koloru w sensie: aby tlo od obrazu funkcji
  roznilo sie tylko jednym bitem - zasada z grubsza pozostanie
  ta sama (w trybach 16to kolorowych z 4 plains).
po drugie
  kod jest w assemblerze (inline dla Turbo Pascala 3.0)
  i mimo ze w miare mozliwosci okomentowany - jest straszliwie
  trudny do zrozumienia i modyfikacji, wykorzystalem w nim
  wszelkie mozliwe sztuczki jezyka maszynowego, liczylem
  poszczegolne cykle, uzywalem stosu do pisania po ekranie etc

Mysle ze jak pogrzebie w moich archiwach moglbym to odnalezc
ale potrzebny bylby niezly assemblerowiec zeby to dostosowac
do Twoich potrzeb.

Grego