Re: ASUS

Autor: Piotr Sobczak (piotrs_at_tch.waw.pl)
Data: Tue 03 Sep 1996 - 14:12:35 MET DST

Karol Jez napisal (-a) :
> takie male pytanie : czym roznia sie plyty P/E-P55T2P4D i P/I-P55T2P4 ?
> Czy ktoras z nich wspomaga USB? I czy ewentualnie wymiana P55TP4XE na
> ktoras z powyzszych ma sens (znaczy sie, co daje?).

T2P4D to plyta dual pentium, 4xeisa,1xisa,4xpci,HX chipset,8 slotow SIMM pod
pamieci (max.512MB),full AT. Raczej do serverow.Bez USB bo chipset PCItoEISA
nie posiada takiej funkcji.
T2P4 to plyta pod jedno pentium, 3xisa, 4xpci, HX chipset, 4 sloty SIMM pod
pamieci (max.256MB),2/3 baby AT, ma USB.
T2P4 jest zrobiona na nowszym i szybszym chipsecie (HX, Triton II) niz plyta
TP4XE (FX, Triton I). Wymiana da Ci: mozliwosc zainstalowania wiekszej
ilosci pamieci EDO,32-bit oraz 36-bit (na 36-bit mozna sobie zrobic ECC),
szybsze transfery z/do pamieci (szczegolnie EDO), szybszy PCI i dysk, USB.
> I jeszcze jedeb problem : koles chce sobie kupic (tanio) sprzet.
> Czy jest sens pchac sie w plyty z zintegrowana grafika i dzwiekiem?
> (wg. mnie nie, ale co o tym myslicie?).
> Co sadzicie o plytach SOYO (sa niedrogie, ale czy przyzwoite).

SOYO jest calkiem OK ale nie radze sie pchac w plyty z zintegrowanym audio i
video bo potem moga byc rozne problemy. Szczegolnie radze unikac plyt z
video z sharowana pamiecia z plyta/video.

Piotrek