Cyrix vs Intel

Autor: Piotr Frydrych (Piotr.Frydrych_at_p123.f84.n480.z2.fidonet.org)
Data: Sat 31 Aug 1996 - 22:12:05 MET DST

Hi ALL!

21 Aug 96 19:34, Andrzej Karpinski => All:

 AK> Dzieki za wyniki testow. Ciesze sie, ze mozna tu znalezc czasem takze
 AK> listy tego typu. Wynikow kwestionowac nie bede, jednak niezupelnie
No problem ;)
 AK> zgadzam sie z komentarzem. Mam takze kilka dodatkowych pytan:
Oczywiscie masz prawo.

 AK> Moim zdaniem, z przedstawionych danych jednoznacznie wynika przewaga
 AK> procesora Pentium 150 jako bardziej uniwersalnego i lepiej radzacego
 AK> sobie z tzw. srednimi (ogolnymi) zadaniami oraz zadaniami
 AK> wymagajacymi wiekszej mocy obliczeniowej. Mimo, ze w niektorych
Zgoda, ale zauwaz, ze tu testowalem Pentium 150 taktowany zegarem 75Mhz*2, co
nie pozostaje bez wplywu na wynik testu (standardowo chyba 50*3)
 AK> operacjach cyrix jest wyraznie szybszy (nie opieralbym sie jednak
 AK> specjalnie na wynikach testow - procesory sa tak konstruowane, zeby
 AK> testy pokazywaly wlasnie to co pokazuja...) pentium ogolnie daje nam
 AK> wieksza wydajnosc i "lepiej rozlozona".
Byc moze masz racje, ale np. robilem testy ze stoperem i rzeczywiscie Cyrix byl
szybszy (testowany był emulator Amigi i zapuszczony na nim program liczacy rozne
funkcje matematyczne)

 AK> nic z tego nie wynika, bo sam pewnie potwierdzisz, ze dwukrotna
 AK> roznice w predkosci procesora widac natychmiast, zas w opisanym
 AK> przypadku przewaga wcale nie byla taka oczywista :)
Ten wynik, co juz wczesniej stwierdzilem, rzeczywiscie jest najbardziej
kontrowersyjny - oczywiscie Cyrix nie jest tyle szybszy (szybszy jest z jakieś
10-15% CPU, ale NPU ma tyle samo wolniejszy)

[...]

 AK> moim zdaniem natomiast generalnie intel jest szybszy, z tym, ze cyrix
 AK> ma szybszy cache i znacznie zoptymalizowane wykonywanie pewnych (jak
 AK> sadze najczesciej wykonywanych przez testy) operacji. generalnie daje
 AK> to wzrost predkosci, nigdy jednak az tak duzy jak pokazuja testy.
Szczegolnie jeszcze zalezy ktore testy. Np. Checkit pod Windows 95 pokazuje
potworną porazkę Cyrixa (sprawdzilem to jednak pozniej)

 AK> hm... jak ustawiles 75*2???? :o
Ta plyta umozliwia takie zezworowanie. Jest ona bowiem przystosowana do Cyrixa
200 MHz (taktuje sie go wlasnie 75 Mhz * 2)
Plyta umozliwia zworowanie 50 MHz, 60 Mhz, 66 MHz, 75 MHz i mnozenie 1.5, 2.0,
2.5, 3.0.

Pomimo tych zalet nie jest to jednak dobra płyta ;(

 AK> ps. przy okazji ostatniego pytania: co z zapowiadanym 75 i 100MHz
 AK> chipsetem do pentium?
Nic na ten temat nie jest mi wiadomo :)

                            Piotr Frydrych