Re: Windows 95 => Skandal 95 (Bylo Re: Czy Lupus jest na ..

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl)
Data: Sat 31 Aug 1996 - 14:08:04 MET DST

radekp@[204.7.246.130] (Radoslaw Poplawski) wrote:

>Jak to???: polskie litery - tak, a MIME base64 - nie? Czemu tak?
>Czyzby czyjs programik do poczty nie potrafil jednak wszystkiego?
>:->

Tak. Nie potrafi tego Forte Free Agent ani Forte Agent pod Windows,
uzywany (jak wynika ze statystyk robionych przez Szymona Sokola)
przez ok. 15% populacji ( w tym nizej podpisanego). I nie ma sie
z czego smiac - brak obslugi MIME i ogonkow to IMHO jedyna jego wada -
poza tym komercyjny Agent znacznie przewyzsza inne znane mi programy
pod Windows ( w szczegolnosci MSIN i Nasza Szkape), niewiele ustepujac
programom Unixowym - m.in. rozbudowane zestawy atrybutow [font, sposob
odbioru (same naglowki lub calosc od razu), killfile, watchfile,
wygodna edycja wszystkich pol naglowka, slownik ortograficzny (nie po
polsku, niestety), nie odbieranie zbyt dlugich postingow] - wszystko
to definiowane osobno dla kazdej grupy newsowej.
Odbiera tez poczte i umie ja sobie posortowac do roznych folderow
wedlug kilku kryteriow. Ogonki zakodowane 8-bitowo mozna w
nim czytac bez problemu, z QP jest gorzej, aczkolwiek przy pewnej
dozie dobrej woli tez sie jakos da rozczytac, natomiast Base 64 daje
na ekranie smietnik, ktory trzeba wyeksportowac do pliku tekstowego i
odkodowac jakims zewnetrznym programem.

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_telbank.pl