Re: pytanie o plyty glowne i karty graf.

Autor: Radoslaw Poplawski (radekp_at_[204.7.246.130)
Data: Sat 31 Aug 1996 - 02:26:16 MET DST

> From: Tomasz Wasiak <wasiaktm_at_snack.p.lodz.pl>

> Znajomy kupuje sobie maszynke....
> Wszedzie oferuja mu plyty glowne:
> 1. 586 PCI Intel Tomato FX
> 2. 586 PCI Intel Tomato VX
> 3. 586 PCI Intel Tomato HX Triton 2
> 4. 586 PCI Intel II Sync

Moga sie roznic sposobem umieszczenia cache'u. Naprawde chce kupic
plyty marki (???) Tomato. Niech sobie przeczyta najnowszego chipa i
wybierze cos. Poniewaz widze, ze szuka czegos low-costed, to nie
polecam asusteka, ale soyo lub gigabyte wydaje sie byc sensownym
minimum.

> Ktora powinien kupic (i dlaczego)? - ceny sa b.podobne.
Z ciekawosci - po ile teraz chodzi zlom ?

> Napawde trudno dowiedziec sie - czym sie roznia :`( .
Nie watpie :).

> Podobnie jest z karta grafiki
> 1. S3 Trio 64 PCI V+
> 2. S3 Trio 64 PCI V+ MPEG (765)
> 3. S3 Trio 64 PCI 64 BIT 2M
>
> Niestety "skladacze" nie znaja (bo "bulk" i "no name") producentow
> tych kart. Czy MPEG sprzetowy jest az tak potrzebny?..., czy ktos
> z Was go uzywa?

A wiesz jak oni te karty kupuja? Gole bez pudelek, pozniej sie je tu
pakuje. I nic dziwnego, ze potem nikt nie wie kto je wyprodukowal.

Sprzetowy MPEG nie jest, az tak bardzo potrzebny (zreszta zalezy do
czego - do normalnej pracy i gierek wystarczy
programowy+wsp.sprzetowe). Karty widze, wybitnie low-costed, lepiej
juz kupic DataExperta (trio64V+ ok. 150zl). Nie jest najszybsza, ale
tych najtanszych najporzadniejsza. sa jeszcze karty oparte na
Tridencie9680 - wolniejsze od Expertow, ale drivery bardzo mi sie
spodobaly.

> Prosze o szybka pomoc bo biedak pilnie potrebuje tejze maszynki.

Prosze bardzo. :)
Radoslaw Poplawski (A(+)(C)e)
E-mail: radekp_at_geocities.com