Re: Dyski twarde - pion i poziom

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl)
Data: Thu 29 Aug 1996 - 18:15:30 MET DST

ser_at_serek.arch.pwr.wroc.pl (Sergiusz Pawlowicz) wrote:

>Mam pytanie dla wszystkich:
>Czy dyski twarde moga byc mocowane w pozycjach:
>
>1. poziomo, odwrocony o 180 w poziomie
>2. pionowo
>
>Czy nalezy osobno rozpatrywac dyski SCSI i IDE, jesli chodzi o odpowiedz na
>moje pytanie?

Najlepiej rozpatrywac osobno kazdy rodzaj dysku - dopuszczalne
pozycje pracy sa zwykle podawane w 'ksiazeczce'.
Jezeli 'pionowo' oznacza 'na boku', to wiekszosc moze. Na pewno
nie slyszalem o dysku, ktory moglby 'stac na przodzie' albo
'tyle'. 'Do gory nogami' - nie wiem czy wszystkie, na pewno
siedza tak fabrycznie instalowane Quantumy w starych HP-Vectra.
Wyrocznia w tej sprawie jest instrukcja do konkretnego modelu
dysku.

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_telbank.pl