Re: Pytanie dyletanta (bylo:REFERENDUM...)

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_pluton.pol.lublin.pl)
Data: Thu 29 Aug 1996 - 15:56:59 MET DST

> From: lakleczk_at_bioslave.uio.no (Leszek Andrzej Kleczkowski)
[ciach]
> Czy wzial Pan pod uwage srednia liczbe
> korespondentow _kazdej_ takiej grupy. Np. nie pamietam, by sondowano
> czytelnikow soc.culture.polish czy pl.soc.polityka.
> [ciach] to grupy dla administratorow, programistow,
> pasjonatow komputerowych. Warto by bylo wyjsc troche w lud prosty,
[ciach]

taki prosty lud co prawda chce widziec normalne polskie litery.
ale ten prosty lud nie instaluje systemow, nie tworzy ich, i nie
ustala norm co do sposobow kodowania. ich to po prostu nie
interesuje. Jesli rozpowszechnimy polskie litery wsrod, jak to nas
okreslach fanatykow komputerowych, administratorow i programistow,
sila zeczy nowo instalowane komputery/systemy beda "w fabryce" juz
wyposarzone w polskie litery, i o to glownie chodzi.
  Np. ja sie na modzie nie znam. Ide do sklepu i kupuje garnitur jaki
  mi sie podoba. i mnie nic nie obchodzi ze krawce kloca sie miedzy
  soba ktore igly do szycia sa lepsze :) tu mamy podobna sytuacje.

> ciekawy komputerow, jak szamani - paciorkow, by miec bardziej miarodajna
> opinie. Znam tutaj w Skandynawii co najmniej dziesiec rodzin Polonusow,
> ktorzy pasywnie czytaja polskie i niepolskie grupy (nie pisza jednak nic
> do nich - tacy jak oni to pewnie wiekszosc czytelnikow Internetowych grup
> dyskusyjnych). Kurze lapki w korespondencji to nie dla nich, bo nie maja
> ani czasu, ani nie umieja poslugiwac sie programami.

racja. to jest sprawa adminow. dlatego tak goraco dyskutujemy o tej
sprawie.

         /=====\__/=====/ http://avalon.wbc.lublin.pl/~znik |
          polecam http://www.agh.edu.pl/ogonki/ mime.html