Re: Problem z CD-ROMem Toshiby XM-5602B

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_hq.pm.waw.pl)
Data: Wed 28 Aug 1996 - 14:24:15 MET DST

Artur Lutze (alutze_at_ornak.waw.pdi.net) wrote:

: Jednak gdy na drugim kanale dodam twardy dysk to komputer przestaje
: widziec CD-ROM. Dzieje sie tak zarowno gdy CD-ROM skonfiguruje jako
: master, jak rowniez w przypadku gdy jest skonfigurowany jako slave.

Hmm... Rozumiem ze tak jest pod (win)dos'em?
Moze pod dosem jest tak, ze jesli bios obsluguje dysk (uzywajac
portow kanalu ide, np. 0x17X, oraz przerwania np. 15, to driver CD-ROMa
nie moze juz tego uzyc? W sumie (win)dos nie pracuje wielozadaniowo,
wiec chyba z portami nie powinno byc problemow, ale z IRQ moga.

: Przy czym probowalem z dyskami roznych producentow (WD, Maxtor, Conner).
: Podobny problem wystepuje gdy podepne naped CD do karty dzwiekowej
: (Sound Blaster 32 PnP), w tym przypadku CD-ROM rowniez nie jest widziany
: przez komputer.

Czy ten interface z SB jest widziany pod adresami innymi niz pierwszego
lub drugiego IDE (1F0 i 170)? Bo jesli one sie pokrywaja, to jest to
normalne.

: Slyszalem, ze Toshiba ma problemy przy wspolpracy z pewnymi kontrolerami
: (ktorymi ?), nie wiem czy z moim rowniez (plyta glowna ASUS PVI-486SP3).

Nie slyszalem i byloby to raczej dziwne. Mam to_chibe (6x-nie wiem jaki
ma numerek) zapieta jako slave na drugim IDE, i nie ma problemow
z dyskiem master na tym samym kanale. Nie pamietam jednak, czy odpalalem
(win)dos'a w takiej konfiguracji - bez tego dysku chodzi pod dosem.

: Zalezy mi na podlaczeniu trzech (w przyszlosci czterech) HDD oraz CD.
: A zatem najlepszym rozwiazaniem byloby podpiecie CD-ROMu do karty dzwiekowej.

Jasne. Karta musi miec IDE pod adresem innym niz 0x1F0 lub 0x170,
prawdopodobnie takze pod innym IRQ.

--
Krzysztof Halasa
Palac Mlodziezy                      Internet: khc_at_pm.waw.pl