Re: Problem z CD-ROMem Toshiby XM-5602B

Autor: Artur Lutze (alutze_at_ornak.waw.pdi.net)
Data: Wed 28 Aug 1996 - 23:35:57 MET DST

Krzysztof Halasa (khc_at_hq.pm.waw.pl) wrote:

>Artur Lutze (alutze_at_ornak.waw.pdi.net) wrote:
>
>: Jednak gdy na drugim kanale dodam twardy dysk to komputer przestaje
>: widziec CD-ROM. Dzieje sie tak zarowno gdy CD-ROM skonfiguruje jako
>: master, jak rowniez w przypadku gdy jest skonfigurowany jako slave.
>
>Hmm... Rozumiem ze tak jest pod (win)dos'em?

tak

>Moze pod dosem jest tak, ze jesli bios obsluguje dysk (uzywajac
>portow kanalu ide, np. 0x17X, oraz przerwania np. 15, to driver CD-ROMa
>nie moze juz tego uzyc? W sumie (win)dos nie pracuje wielozadaniowo,
>wiec chyba z portami nie powinno byc problemow, ale z IRQ moga.

  co do drivera od CD-ROMa to nie wiem czego on uzywa, bo w dokumentacji
nie ma na ten temat slowa, a sam driver czy tez oprogramowanie dolaczone
na dyskietce rowniez nie jest skore do udzielania informacji

>: Przy czym probowalem z dyskami roznych producentow (WD, Maxtor, Conner).
>: Podobny problem wystepuje gdy podepne naped CD do karty dzwiekowej
>: (Sound Blaster 32 PnP), w tym przypadku CD-ROM rowniez nie jest widziany
>: przez komputer.
>
>Czy ten interface z SB jest widziany pod adresami innymi niz pierwszego
>lub drugiego IDE (1F0 i 170)? Bo jesli one sie pokrywaja, to jest to
>normalne.

  Do SB zostalo dolaczone oprogramowanie ICU (ISA Configuration Utility),
ktore pozwala na konfigurowanie IRQ, DMA oraz I/O.
Z tego co zauwazylem, to wykrywa konflikty i nie pozwala na bledne ustawienie
parametru. Oto co miedzy innymi wypisuje ow program:

   O kontrolerze na plycie

                           IRQ I/O Port
   IDE Controler 14 1f0-1f7
                                          3f6
   IDE Controler 15 170-177
                                          376

   O kontrolerze na SB

                            10 168-16f
                                          36e-36f

  Sprawdzilem, ow program nie widzi niczego innego na IRQ 10 badz na powyz-
szych portach I/O.

> [...]
>: (ktorymi ?), nie wiem czy z moim rowniez (plyta glowna ASUS PVI-486SP3).
>
>Nie slyszalem i byloby to raczej dziwne. Mam to_chibe (6x-nie wiem jaki
>ma numerek) zapieta jako slave na drugim IDE, i nie ma problemow
>z dyskiem master na tym samym kanale. Nie pamietam jednak, czy odpalalem
>(win)dos'a w takiej konfiguracji - bez tego dysku chodzi pod dosem.
>
>: Zalezy mi na podlaczeniu trzech (w przyszlosci czterech) HDD oraz CD.
>: A zatem najlepszym rozwiazaniem byloby podpiecie CD-ROMu do karty dzwiekowej.
>
>Jasne. Karta musi miec IDE pod adresem innym niz 0x1F0 lub 0x170,

wyglada na to, ze tak wlasnie ma, a jednak wszystko za cholere nie chodzi :(
moze to jednak cos z tym driverem (TOSHV212.SYS) ale jak go ugrysc ???

Artur