Problem z CR-ROMem Toshiby

Autor: Artur Lutze (alutze_at_ornak.waw.pdi.net)
Data: Wed 28 Aug 1996 - 18:51:19 MET DST

Witam,

  Mam problem z podlaczeniem CD-ROMu Toshiby MX-5602B. Otoz gdy podlaczam
go do kontrolera na plycie glownej jako trzecie urzadzenie (na pierwszym
kanale dwa dyski twarde, na drugim CD-ROM) wszystko jest OK.
  Jednak gdy na drugim kanale dodam twardy dysk to komputer przestaje
widziec CD-ROM. Dzieje sie tak zarowno gdy CD-ROM skonfiguruje jako
master, jak rowniez w przypadku gdy jest skonfigurowany jako slave.
Przy czym probowalem z dyskami roznych producentow (WD, Maxtor, Conner).
  Podobny problem wystepuje gdy podepne naped CD do karty dzwiekowej
(Sound Blaster 32 PnP), w tym przypadku CD-ROM rowniez nie jest widziany
przez komputer.
  Slyszalem, ze Toshiba ma problemy przy wspolpracy z pewnymi kontrolerami
(ktorymi ?), nie wiem czy z moim rowniez (plyta glowna ASUS PVI-486SP3).
  Zalezy mi na podlaczeniu trzech (w przyszlosci czterech) HDD oraz CD.
A zatem najlepszym rozwiazaniem byloby podpiecie CD-ROMu do karty dzwiekowej.

Czy ktos moze zetknal sie z podobnym problemem ?

Z gory dziekuje za wszelkie sugestie/porady.

Artur