Re: REFERENDUM: Polskie znaki czy na razie bez?

Autor: Szymon Matuszewski (szymonm_at_wat.waw.pl)
Data: Thu 22 Aug 1996 - 13:32:01 MET DST

Jacek Szyszko <jszyszko_at_crosscomm.com> wrote:

> Drodzy pismienni,

> Kim dla mnie sa ludzie piszacy *publiczne* listy z ogonkami? Otoz
> uwazam ich za beznadziejnych ignorantow (przepraszam nieliczne wyjatki),
> ktorzy nie przyjmuja do wiadomosci istnienia rzesz (a chocby i jednego)
> czytelnikow ktorzy dluzszy czas dociekaja sensu czyichs wypocin.
Cos mi sie zdaje, ze nie czytujesz dokladnie. Z reguly ci, ktorzy pisza po
polsku, pisza sensownie. Zbieg okolicznosci, czy co?

> Chcialbym stanowczo podkreslic fakt, ze ogonkow uzywac nalezy tam, gdzie
> jest to konieczne (np. wydruki typu ksiazkowego) lub kiedy wiesz, ze nie
> bedzie tego czytal nikt niekompatybilny z Twoim standardem.
To nie jest moj standard, to jest staddard internetu. Czytales moze RFC ?
Wiesz moze co to jest ISO i MIME ?

> Nie wolno natomiast (pod zadnym pozorem) tam gdzie nie ma (I NIGDY NIE
> BEDZIE) jedynego zgodnego standardu dla wszystkich aplikacji i platform.
Otoz wlasnie JEST JEDEN standard transportowy. To, czego Ty uzywasz lokalnie,
jest Twoja prywatna sprawa, w swiat masz wysylac zgodnie z RFC.

> Kto uwaza inacze ten kiep,
                       ^^^^
To juz bylo co najmniej niegrzeczne.
Powinienes poczytac sobie zasady netykiety, albo przynajmniej umiescic ':)'

> PS. Bede sie staral nie czytac wiecej tego typu dyskusji, wiec jesli
> chcecie polemizowac prosze o cc: jszyszko_at_crosscomm.com
Co niniejszym czynie.

Simon

PS. Skoro nie umiesz po polsku, to pisze po polskawemu.

PPS. My obaj jestesmy w dobrej sytuacji - nasze nazwiska i imiona nie zawieraja
znakow diakrytycznych. Wystepujac w ten sposob odmawiasz wielu ludziom prawa do
podpisywania sie wlasnym nazwiskiem.

LPS. Followup-To pl.comp.ogonki