Re: Dyski 1.2GB - opinie

Autor: Rafal Lukawski (budda_at_dumb.iinf.polsl.gliwice.pl)
Data: Wed 21 Aug 1996 - 01:05:56 MET DST

On Tue, 20 Aug 1996, Jaroslaw Tabor wrote:

> A to ciekawe ? Czyzby istanialy karty szybsze i wolniejsze ?
> Zawsze mi sie wydawalo ze standardowe karty maja 10Mbps i nie zalezy to
od ich ceny.

Moze i transfer jednej ramki wynosi 10Mbps, ale znaczacy wplyw na jakosc
calej transmisji ma czestotliwosc przeplywu ramek.

Wiekszosc kart firm 3Com i SMC komunikuje sie z systemem porzez wydzielony
obszar adresowy komputera, co pozwala znacznie zmniejszyc obciazenie
maszyny na rzecz szybkosci przesylu danych do/z karty i oczywiscie na
samej sieci. Z kolei bardzo prosta NE200 nie ma zadnych buforow i
komunikuje sie z software poprzez pare portow, co powoduje, ze jest taka
wolna...i tania

Pozdrawiam
Rafał