Re: Linux na doublespace?

Autor: Slawomir Bialek (civic_at_silter.silesia.ternet.pl)
Data: Tue 20 Aug 1996 - 00:20:04 MET DST

Slawomir Wawak <uuwawak_at_kinga.cyf-kr.edu.pl> wrote:
SW> Jak mozna zmusic linuxa (slackware 3.0) do zainstalowania sie na dysku
SW> doublespace, a nie na fizycznym? Czy mozna to zrobic na tej samej
SW> partycji co dos, czy tez musi byc odrebna?
SW> S.
pytanie - czy jest sens?

ftp://sunsite.icm.edu.pl/pub/Linux/sunsite.unc.edu/system/Filesystems/dosfs/dmsdosfs*

w/w pozwala Linuxowi na dostep do filesystemu msdos doublespace,
   msdos drivespace, win95 doublespace/drivespace, win95 drivespace 3

nie uzywam, wiec nie jestem pewien czy Linux moze miec root filesystem
na tym, jesli nie to rozwiazaniem byloby zrobienie malej partycji
nieskompresowanej i tam skopiowanie katalogow /bin /sbin /etc /lib /dev itd..
a na partycji skompresowanej calej reszty (/usr /var)

aha - z tym, ze instalka slackware'a nie ma takiej opcji i odpowiedniego
kernela, wiec trzeba by najpierw zainstalowac przynajmniej minimalny zestaw
na nieskompresowanej partycji, nastepnie przygotowac odpowiedni kernel, i
1) jezeli w/w dmsdosfs pozwala na skompresowany root filesystem
   przerzucic wszystko na partycje skompresowana
2) jesli w/w dmsdosfs nie pozwala na root filesystemu na skompresowanej partycji
   stworzyc partycje nieskompresowana na katalogi /bin /sbin /etc /lib /dev itd.
   i tam je skopiowac, a cala reszte (/var /usr /home /root) przerzucic
   na partycje skompresowana

potem reszte mozna doinstalowywac juz na partycje skompresowana

--c