Troche news'ow, teoria dla niewiedzacych

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_pluton.pol.lublin.pl)
Data: Mon 19 Aug 1996 - 13:35:07 MET DST

> From: Marek_Wojtaszek_at_notessvr.s3000.krakow.pl

> Przepraszam, ze zasmiecam liste nie na temat - to juz ostatni raz.

> Czy to jest aby wlasciwy adres? "Pl" na poczatku, ":" zamiast "@"?
> Czy to jest adres serwera czy juz listy dyskusyjnej?

tak, ale to dziala na innych zasadach. a zreszta, napisze na liste.
pewnie nie tylko ty nie wiesz.

to jest zupelnie inny serwis, tzw. serwis NEWS. mozesz to czytac przez
jakis news-reader, lub netscape (web explodery tez to lapia).
gdzies w krakowie masz najblizszy news'server, podaj jego adres,
albo popytaj u siebie znajomych. jak sie juz podlaczysz, to
powinienes wpisac adres news:pl.soc.polityka , albo
samo pl.soc.polityka. i pisz tam ile wlezie :)

> Coz to, u licha, znaczy?

to znaczy ze istnieja specjalne bramki, ktore automatycznie przenosza
listy z mail na news, i z news na mail. przykladowo taki pecet,
ma dwie strony:

pecet_at_man.lodz.pl oraz
news:pl.comp.pecet . to sa dwa zupelnie rozne serwisy, na ktorych
                        pojawia sie ta sama tresc (bo sa bramki)

starczy tej wodologii. pomecz swoich znajomych, lub swojego lokalnego
administratora :) przy okazji spytaj go o serwis www (strony html),
jak nie wiesz co to jest.

> Zrobie to z przyjemnoscia zaraz jak poznam odpowiedzi na powyzsze.

o reszte pytaj u siebie.

> Jeszcze raz przepraszam, ze nie na temat.

zaden problem.

> Marek Wojtaszek
> Marek_Wojtaszek_at_notessvr.s3000.krakow.pl

         /=====\__/=====/ http://avalon.wbc.lublin.pl/~znik |
         | Grzegorz Szyszlo mailto:ZNIK_at_pluton.pol.lublin.pl |