Re: Dlaczego NT nie nadaje sie do obliczeń ? (było: Re: Win NT i dual Pentium)

Autor: Wojtek Piecek (wojtekp_at_tch.waw.pl)
Data: Sun 18 Aug 1996 - 10:38:42 MET DST

Jarek Lis napisal(-a) :

> : A mnie sie wydaje, ze jednak SMP ma lepszy przyrost mocy obliczeniowej ze
> : wzrostem liczby procesorow w porownaniu z systemami z pamiecia
> : rozproszona.
> : Ale moze sie myle ?
>
> To chyba mocno zalezy od ... problemu. Na ile da sie podzielic na kilka
> osobnych maszych, na ile dobrze wykorzysta lokalne cache przy SMP.

Generalnie liczenie przy pomocy SMP przyniesie lepszy skutek, to oczywiste.
Jednak koszt budowy SMP w porownaniu z budowa clusters (przynajmniej nie na
duuuzych komputerach klasy SGI czy DEC) jest wyzszy. Koszt mocy uzyskanej przy
pomocy kilku komputerow pracujacych rownolegle jest znacznie nizszy niz
uzyskany przy SMP. Co nie znaczy ze ktores z tych rozwniazan moze wyprzec
drugie.

> P.S. Czyzby wyszlo? SMP i kilak maszyn to w sumie to samo,
> tylko ze to pierwsze ma zdecydowanie mniejsze pamieci (cache) i zdecydowanie
> szybsze kanaly lacznosci (wspolna pamiec..).

No wlasnie, jedno jest lepsze do liczenia jednego typu zagadnien drugie do
drugiego. Zakres zastosowan sie pokrywa ale dosc bezpiecznie.

--
-w