Re: Poszukuje pod OS/2

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_pluton.pol.lublin.pl)
Data: Fri 16 Aug 1996 - 22:05:28 MET DST

> From: "Andrzej Karpinski" <KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl>

> Witam!
> Mam dysk 2.6GB. Podzielilem go na 2 partycje - primary na ktorej jest
> dos, i extended, na ktorej siedza sobie dyski logiczne: 2gb oraz dwa
> male po 150mb. Chce na tym czyms zainstalowac jednoczesnie: dos,
> winNT, os/2 i ew. jakis linux.

> karpio
>
> PS. Na tak duzych dyskach nie dziala poprawnie partition magic :(
>
> PS2. Oczekuje sensownych odpwoiedzi a nie dyskusji nie na temat.
> Prosze, aby Pan Pawel Wimmer nie zabieral glosu w tej sprawie.

oto sensowna odpowiedz, na jaka byc moze czekasz:

rozumiem, ze chcesz miec na dysku jednoczesnie:

1.dos+staraWinda ewentualnie Badziew95
2.os2
3.freebsd
4.linux
5.winNieTe

oto uklad partycji

1.Primary DOS
2.FreeBSD (w niej ponoc wydzielasz partycje
3.Extended
4.OS/2 BootManager

3.a-OS/2 Fat lub lepiej HPFS
3.b-Linux Swap
3.c-Linux Native
3.d-Fat lub HPFS dla NieTe

Najlepiej pozakladaj partycje za pomoca OS/2 , zaloz bootmanagera
i w nim dopakuj jako startable:

1, 2, 3.a , 3.c , pod zadnym pozorem 3.d !

BSD sie nie bawilem, wiec go pomine w rozwazaniach.

Instalujesz po kolei:

DOS, OS/2 , Linux , Win NieTe

Jak bedziesz instalowal linuxa, to ustaw zeby lilo bylo na jego
partycji.

Jak bedziesz instalowal win NieTe, to on przed menu dos'a dopakuje
swoje wlasne. na partycji dosa dopakuje jakies smieci do (root).
takze zaproponuje zrobienie dyskietki ratunkowej. koniecznie ja zrob,
nawet zrob potem jej kopie. koniecznie. NieTe startujesz wybierajac
jako start partycje dos'a.

z win niete bedzie najwiecej problemow. jak to uruchomisz, to
zobaczysz ze pokaze dyski w jakiejs przecudnej kolejnosci. mimo ze
niete daje taka mozliwosc, nie zmieniaj przypisania napedow. chyba ze
koniecznie chcesz sobie rozwalic tablice partycji.

OS/owi daj jakies 150MB. proponuje zebys dal wiecej.
win NieTe daj ile chcesz, ja proponuje 0 (slownie ZERO:).
Linuxowi daj koniecznie conajmniej 300 na Linux Native , inaczej nie
zainstalujesz zbyt wielu pakietow, helpow itp/itd. warto je
zainstalowac, przynajmniej na poczatek. bedziesz mial co czytac.

aha. zaraz po przepartycjonowaniu dysku przez OS/2 , odpal linuxa i
zmien typy jego partycji. partycja swap musi byc typu swap. zreszta
jest niewielka. nie instaluj linxua na fat. chyba ze koniecznie
chcesz, ale to twoje zmartwienie.

to tyle przepisu. moze ci sie nie udac za pierwszym razem :)
ps. 2GB dysku to nie jest wcale tak bardzo duzo. wiem, bo apetyt
    rosnie w miare jedzenia :))))

         /=====\__/=====/ http://avalon.wbc.lublin.pl/~znik |
         | Grzegorz Szyszlo mailto:ZNIK_at_pluton.pol.lublin.pl |