Re: Conner CFS540A

Autor: Michal Tyrala (kbns_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Thu 15 Aug 1996 - 17:26:20 MET DST

lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl (Jarek Lis) wrote:

> [...]
> Masz kiepskie informacje.
> : Z tego co wiem, to wlasnie io.sys (a moze pozniej msdos.sys?) tworzy
> : logike "katalogow i pliczkow" (dla "s.o.", a nie na dysku).
> Prawidlowo. Ale dodatkowe wyjasnienie - nizej.
> : Dla nieprzekonanych proponuje zabawe:
> : 1. (wazne!) wykonac dyskietke startowa DOSa (z sys.com)
> : 2. przemiescic io.sys z \ do jakiegos podkatalogu (albo lepiej: na
> : inny dysk), a potem z powrotem do \.
> : 3. przekonac sie ;-) (reboot).
> Spoko. Test glupi, bo samo przemieszczenie jeszcze nie zmienia lokalizacji

Sorry - za duzy skrot myslowy: "przemieszczenie" = copy+del; slowem taka
akcja, zeby zmienic fizyczne polozenie pliku.

> Kopiowany tez dziala, pod malym drobnym warunkiem - ze IO.SYS zajmuje
> kolejne sektory na dysku.
>
> Polecam disasemblecje boot sektora (raptem ze 200 bajtow programu..)
> Tam widac jak na dloni, ze ow boot sector oblicza sobie
> polozenie "root dir", potem przeszukuje katalalog szukajac IO.SYS
> (ba - wystarczy tam zajrzec dysk edytorem "IO SYS" jest pod
> koniec boot sektora, a spacje biora sie stad, ze tak jest to w pliku
> zapisane..) odczytuje numer pierwszego clustra, przelicza na pozycje
> na dysku, odczytuje dlugosc pliku .... a dalej to nie pamietam, albo juz mi
> [...]

Masz racje. Poprzednio zasugerowalem sie informacjami z glowy, a ta
najwidoczniej zawiodla ;-). Wgryzlem sie w temat, to sie teraz dziwie
jakim cudem gosciowi zart sie udawal (a sie udawal - byli potem klienci
co szukali dyskietek startowych). No, chyba ze mu zawsze rozwalalo io.sys na
kawalki.
pozdrawiam,

--
Michal Tyrala