Re: Dlaczego NT nie nadaje sie do obliczeń ? (było: Re: Win NT i dual Pentium)

Autor: Marek Baczek (mgb_at_qdnet.pl)
Data: Wed 14 Aug 1996 - 08:19:54 MET DST

Tomasz =?US-ASCII?Q?K=B3oczko?= wrote:

> Żeby nie było niedomówień. Nie chciałem powiedzięć że wogóle Linux jest
> lepszy (choć poza tą dyskusją twierdzę, że tak jest - mówimy o systemie
> operacyjnym) tylko, że Linux jest lepszy do obliczeń.

OK. Jak już sam zauważyłeś w zależności od zastosowania dany system
operacyjny (jakikolwiek) może być raz lepszy, a innym razem gorszy.

> [..]
> : Co to jest wersja AS? Nie znam jej. Znam Windows NT Server i NT
>
> Application Server.

Czy różni się czymś od NT Server?

> Tu jest RAS i tu jest RAS tylko tu jest, a tam jest cały ??? :-) Coś tu jest
> nie tak. Może czepiam się słówek :-)

I słusznie. Mam dobrze przećwiczone NT Server, gdzie RAS służy do
połączeń w obie strony (jest serwer - obsługuje do 255 zdalnych
połączeń, a jest znany przypadek 620!! i klient). W workstacji ćwiczyłem
tylko klienta i jest OK.

> W wym wypadku nie mówimu co zdaje egzamin a co nie , bo i na Linux-ie i NT
> obliczenia można wykonywać. Mówimy o tym co jest efektywniejsze, tańsze,
> bardziej niezawodne. W tych konkurencjach NT wygląda nadal kiepsko.

Możliwe. Jednak NT jest wielokrotnie niezawodniejsze od pozostałych
prod. MS i przy dobrym sprzęcie trudno jest je wyłożyć. Mam mnóstwo
zastrzeżeń do NT, ale jednak dużym stopniu liczba aplikacji decyduje o
tym, czy stosować dany system czy też nie (a dla NT jest tego mnóstwo).

> Jeżeli chodzi o jednostkę do obliczeń to przy pracy wielozadaniowej dobrym
> wskaźnikiem będzie prędkość przełączania zadań, a tu niestety jak pokazują
> testy Linux wygląda bardzo dobrze. Na temat NT w tym temacie nic nie
> słyszałem.

Zdaje się, że robiono testy i na maszynach wieloprocesorowych NT wypada
b. dobrze (w pracy wielozadaniowej).

Nie wiem czy w obliczeniach numerycznych Linux jest lepszy od NT czy
nie, w poprzednim postingu chodziło mi głównie o wyjaśnienie paru
nieporozumień dot. NT.

Pozdrowienia,

Marek Baczek
mailto:mgb_at_qdnet.pl http://www.qdnet.pl/~mgb/