Re: IRDa

Autor: Grzegorz Redlarski (gred_at_amedec.amg.gda.pl)
Data: Mon 12 Aug 1996 - 20:52:00 MET DST

kobrzud_at_rmf.pl (Krzysztof M. Obrzud) wrote:

>Czy komus jest wiadomo czy IRDA pracuje w tym samym zakresie
>podczerwieni co piloty do sprzetu elektronicznego(telewizory, tunery

Z tego co wiem, to produkowane sa dwa rodzaje (ze wzgledu na widmo)
diod LED podczerwonych z maksimum na 880nm i 950nm. Te pierwsze daja
swiatlo slabo widoczne golym okiem (ciemnoczerwony kwadracik w
diodzie). Obydwa rodzaje diod byly stosowane w pilotach zamiennie.
Odbiorniki (diody PIN) sa szerokopasmowe ale pasmo moga miec
ograniczone przez zastosowanie filtru. Mam tu dane diody BPW 34. Bez
fitru posmo 50% jest w zakresie 550 - 1050 nm, z filtrem 780 - 1050
nm. Jest tez wersja enchanced blue sensivity 450 - 1050 nm.

gr

PS

Od jakiegos czasu chodzi mi po glowie, czy nie przydala by sie lista
elektronika. Mozna by tam poruszac podobne tematy jak i wiele innych
(analogowka, cyfrowka, mikrokontrolery, pomiary, poszukiwane
podzespoly, katalogi itd.). Moze za jakis czas, jak sie pozbieram z
robota, zaczne zbierac chetnych. A moze ktos inny chcial by sie tym
zajac?