Re: Rezugnuje...

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl)
Data: Sun 11 Aug 1996 - 11:51:26 MET DST

zylla_at_lodz1.p.lodz.pl (Romuald Zylla, Lodz Tech.Univ. Poland) wrote:

>Zadam glupie pytanie:
> Czy to znaczy ze OS/2 nie korzysta z BIOSu przy dostepie
> do dyskow twardych i dlatego nie musi korzystac ze sztuczek
> BIOSowych (Normal/LBA/Large) (bo sam takie sztuczki robi ?)

Oczywiscie. Podobnie jak wiekszosc innych systemow - chociazby
Linux czy Netware. Z Biosa niektore starsze sterowniki biora tylko
wstepna informacje o geometrii dysku - a i od tego wszyscy
uciekaja po wprowadzeniu dyskow >528 MB, bo powodowalo problemy.
Partycja startowa w OS/2 musi byc w pierwszych 1024 cylindrach
wlasnie dlatego, ze bootstrap korzysta jeszcze z BIOS.

Chcialem pare dni temu dla zabawy zobaczyc co sie stanie, jezeli
sprobuje ominac to ograniczenie. Kazalem polOSie zainstalowac
sie i startowac z partycji HPFS na calej objetosci Caviara 630.
Kontroler na plycie HOT-433 byl ustawiony w tryb LBA. Zainstalowalo
sie i odpalilo !. Tyle, ze sformatowalo partycje jako FAT, mimo ze
wyraznie kazalem mu zrobic HPFS... :)))
Nie wiem, co o tym myslec - mam wrazenie, ze driver HPFS pracuje
w trybie Normal i nie daje sie oszukac BIOSowi z LBA. Co wy na to ?

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_telbank.pl