Re: Windoz NT

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_pluton.pol.lublin.pl)
Data: Sat 10 Aug 1996 - 21:14:28 MET DST

> [...]

> Windows NT 3.51. Rownoczesnie pragne wyrazic slowa podziekowania
> wszystkim, ktorzy wzieli udzial w interesujacej dyskusji (listy z
> WindowsNT w polu "Subject") zupelnie nie na temat. Z drugiej strony,
> jestem szczerze rozczarowany postawa Wojtka Piecka, ktory podal tylko
> dwa parametry (winnt /c /b jesli dobrze pamietam), ktore spowodowaly,
> ze system laskawie zainstalowal sie. To wrecz nie do pomyslenia, by w
> tak krotki i konkretny sposob odpowiedziec na jakiekolwiek pytanie na
> tej liscie. Bo jak powszechnie wiadomo, PECET sluzy do tego, zeby

co niniejszym czynisz :))))

> Zglaszam wiec wniosek formalny o wypisanie pana
> Piecka z listy PECET...

czyli ja, i ty zostajemy ? (pyt. teoretycznie retoryczne)

> A tak na powaznie: pierwsze wrazenia.
>
> WinNT dziala... szybko! Pisze to calkiem powaznie. Na moim zlomie
> uruchamia sie szybciej niz OS/2, Win95 czy Linux.

O niczym nie swiadczy szybkosc uruchamiania systemu. na moim zlomie
z kolei OS2 uruchamialo sie szybciej od windy NieTe. i co z tego ?
zadne wnioski z tego nie plyna.

> Tylko DOS robi to
> szybciej, ale chyba dziwic sie nie powinnismy. Oprogramowanie 32-bit
> dziala wyraznie szybciej niz odpowiedniki 16-bit pod klasycznymi
> 3.11.

to prawda, choc nie zawsze.

> Najwieksze moje zdziwienie wywolalo odtwarzanie .AVI'ow
> systemowym MediaPlayerem. Zawsze wydawalo mi sie, ze mimo ogromnej co
> by nie mowiec, wydajnosci moj stary Herculesik nie wyrabia, a tu mila
> niespodzianka...

chciales powiedziec ze drivery do herculesika nie wyrabiaja.
a u mnie akurat odwrotnie. jak pod zwylka winda 3.11 wszystko szlo
plynnie i to z dzwiekiem, to pod NT szarpalo, mimo ze bez dzwieku.
nie mialem go bo mam primaxa, a gusowatych driverow pod niete nie ma.

>To soft nie wyrabial bo pod WinNT .AVI pelnoekranowe
> (1024x768x16bitx70Hz) odtwarzane sa plynnie, a w klasycznych win
> uzyskiwalem max. 5 klatek/s.

sorry, ale ja akurat na odwrot. jak chcesz to ci moge zademonstrowac.
odzaluje, i na nowo zainstaluje NieTe jesli chcesz.

> Inne: system jest stabilny! Pisze to
> calkiem powaznie.

Fakt. nie latwo go rozjechac, ale niestety to jest do zrobienia.
mi sie nie udalo rozjechac tylko linuxa.

> Mimo ze meczylem go jak umialem najbardziej nie
> wylozyl sie ani razu :(((

Uruchom dwa awiki niech sie odtwarzaja, i troche go poskaluj.
zobaczysz ze ktorys z mplayerow sie zatka i juz nie ruszy.

> Wyjatek stanowia niektore programy 16bit,
> ktore odmowily pracy lub dzialaly niepoprawnie (np. Word 2.0C).

wcale sie nie dziwie ze nie dzialaly. niektorym nie na reke ochrona
pamieci.

> Mimo
> szczerej niecheci jaka palam do M$ musze stwierdzic, ze pod warunkiem
> posiadanie wlasciwego hardware, NT jest calkiem przyzwoita rzecza.

ale wylacznie jako workstation. na server to sie nie nadaje.

> Zastanawiam sie tylko, jak bedzie to dzialalo na 2x PPro 200MHz albo
> czyms podobnym, jesli na starenkim 486 odczulem wzrost predkosci w
> stosunku do 3.11.

ze tak przewrotnie spytam, ile RAM ?

> Wnioski: czas przejsc na real 32-bit software. Byc
> moze wielu z nas 386 w zupelnosci by wtedy wystarczylo.

czas najwyzszy, zwlaszcza ze prace w pelni 32bitowa z ochrona zadan
oferowalo juz 386. czemu dopiero teraz wychodza 32bitowe systemy ?
ale to pytanie retoryczne :)))))

> karpio

> ps. nie wiem tylko czemu, by sie zalogowac trzeba zresetowac komputer
> ;)))

a ja nie wiem czemu NTFS ma taki sam identyfikator jak HPFS . te
kszanione wynalazki necrosoftu...... ggrrrr.....

         /=====\__/=====/ http://avalon.wbc.lublin.pl/~znik |
         | Grzegorz Szyszlo mailto:ZNIK_at_pluton.pol.lublin.pl |