Re: PSI Kurier - tymczasowe resume

Autor: B. Ryszard Jasicki, Serwis Komputerow Osobistych (rjasicki_at_telbank.pl)
Data: Tue 06 Aug 1996 - 01:46:10 MET DST

At 11:31 05.08.96 +0200, you wrote:

>: Gdyby ten jeden sie nudzil, albo byl obciazony umiarkowanie to pol biedy.

>P.S. Czy to przypadkiem nie jest wina swapujacych windowsow z tym
> obciazeniem? I dysku dysku IDE, tudziez karty ISA?

Ano czesto tak bywa, niestety - zycie z 'oszczednymi', zwykle glupio, klientami.

>: Jest jeszcze u Novell'a takie cos co sie nazywa TTS
>
>Mowiac szczerze - to chyba juz lepiej btrieva wykorzystac. Tylko ze tym
>sposobem piszesz program wyraznie pod Novela, wiec jakbym byl szefem
>marketingu firmy piszacej, to bym wymogl, zeby to byl raczej SQL.
>bedzie chodzilo z Novelami, NT, Unix'ami - ale juz nie "za darmo", tylko
>za spore pieniadze.

O! 'Spore pieniadze' to jest sklonny placic dopiero ten kogo oszczednosci
duzo juz kosztowaly. A TTS moze miec relatywnie tanio - za ekwiwalent paru
godzin programisty, byle kompetentnego. Tacy zas to towar deficytowy, niestety.

>: Na prace odlegla w NetWare jest tylko jeden sensowny (a umiarkowanie drogi)
>: sposob - nazywa sie NetWare Access Server.

>Czyli niejako zdalny terminal... Mam mieszane uczucia - to nie jest do konca
>to, co zapewnia klient-server.

To calkiem inny gatunek zwierzecia i w innym celu sie go hoduje. To raczej
(wielo-)pecet wpiety 'normalnie' w 'normalna' siec, tylko ze zdalna konsola.

>Hm, po odkryciu 'Bus Master IDE' na moim ATC-1000 (a to w sumie jakis
>Triton), zachwyt nad SCSI wyraznie mi minal.
>A macierze sprzetowe, mirroring, etc - to na moj gust rzecz droga, a malo
>uzyteczna.

Drogie. Te dobre jeszcze drozsze. A co do uzytecznosci - to kwestia
oplacalnosci. Bezpieczenstwo danych rozumiane jako odpornosc na awarie ma w
pewnych miejscach cene olbrzymia. Utrzymanie systemu w ruchu mimo stanu
awaryjnego takoz. Mozliwosc naprawy awarii w ruchu - patrz wyzej. Za to sie
placi, i z tego korzysta. To nie jest tylko teoria. Kilkakrotnie padaly mi
zmirrorowane dyski, dwukrotnie odbudowywalem macierze.

>Jarek.

B.R.J., tj.:
B. Ryszard Jasicki
rjasicki_at_telbank.pl