Re: OS/2 preoladed vendors

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl)
Data: Fri 19 Jul 1996 - 00:28:03 MET DST

"S. D." <nyce_guy_at_irc.pl> wrote:

>Dokladnie tak, brat mieszka w nowej dzielnicy i niestety telefon to
>niemozliwosc.

U nas dokladnie na odwrot - akurat w nowych dzielnicach sa centrale
cyfrowe i maja zapasy numerow, kabli w ziemi tez jest dostatecznie
duzo, a w starych pracuja jeszcze Pentaconty - moze sie poprawi,
jak wreszcie zostana wymienione na nowsze. Sam mam jeszcze
wybieranie impulsowe i nie moge sie doczekac DTMF, bo przy
kazdym dzwonieniu mam wrazenie, ze zaraz mi sie rozleci modem...

>Co nie przeczy tweirdzeniu ze w Polsce uzuskanie telefonu to problem.
Owszem, to prawda. Na wsi jest tragicznie, w niektorych malych
miastach tez.

>Mysle ze rozwiazanie nie tkwi w mitycznych $$$ ktore ktos (kto?) mialby
>zainwestowac ale w systemie prawnym ktory by pozwolil ludziom na
>telekomunikacji zarobic. A zarobic mozna jedynia dajac ludziom telefony.

Trzeba je do czegos podlaczyc, a wlasnie brakuje tych 'drutow' w
ziemi. Niestety to kosztuje, a naklady zwracaja sie po dosc dlugim
czasie.

>Telefon to nie jest zaden "naturalny monopol" jak kiedys uwazano. W UK
>ktore niedawno poszlo sladem USA ceny uslug telekomunikacyjnych spadly o
>srednio 25%. A przeceiz to byl zaawansowany rynek zachodnioeuropejski.
>Polacy placa wiecej niz amerykanie za jakosc uslug ktore w USA sa
>wspomnieniem od jakis 40 lat. Dlaczego?

Czesciowo to dlatego, ze po prostu za cos trzeba te kable do ziemi
wrzucic... W ostatnich paru latach - po powstaniu TPSA w miejsce PPTT
naprawde bardzo sie poprawilo. A ze prawdopodobnie po wprowadzeniu
normalnej konkurencji daloby sie to zrobic taniej, szybciej i lepiej,
to inna sprawa - tez uwazam, ze monopole nalezy zwalczac, bo produkuja
zle i drogo - zwroc uwage chociazby na moj stosunek do MS ;-)

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_telbank.pl