Re: P.:Speech synthesis po polsku?

Autor: Krzysztof Rudnik (rudnik_at_jantar.ias.wat.waw.pl)
Data: Tue 30 Jul 1996 - 16:55:33 MET DST

 On 27 Jul 1996 19:56:08 GMT, lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl (Jarek Lis)
 wrote:
>P.S. Czy jezyk angielski ma wszystkie potrzebne fonemy do gadania po polsku
>np. Przychodzi mi na mysl, ze np. w angielskim chyba nie ma polskieggo 'r',
>takiego wibrujacego.

Niestety na troche inne fonemy.

Przyklad:

Z tego powodu Commodore w nowych wersjach AmigaOS zrezygnowal z oprogramowania
 do syntezy mowy, ktore bylo we wczesniejszych wersjach, poniewaz nie bylo
jak dostosowywac go do wersji narodowych systemu. Dostepna jest na Amige
translation.library (taki dll) w wersji miedzynarodowej. Biblioteka ta
zamienia tekst pisany za ciag "fonemow" (takie troche uproszczone). Po
ustawieniu na polski wypowiedzi komputera brzmia troche jakby to mowil anglik
co troche zna polski. To z powodu zastosowania angielskich fonemow
(czesc oprogramowania interpretujaca zapis fonemowy nie ulegla zmianie)

Krzysztof Rudnik