Re: PSI kurier - pare slow o programach

Autor: Mirek Nowakowski (nowam_at_pg.gda.pl)
Data: Fri 26 Jul 1996 - 17:04:43 MET DST

On Fri, 26 Jul 1996 12:10:56 +0200, Pawel Wimmer wrote:

>(moj background [CIACH]

Politechnika Gdanska, Wydzial Budownictwa Ladowego, inzynier budowy kolei - zostalem w Katedrze
Bydowy Kolei. Pierwszy swoj program napisalem w 1976 r (mam gdzies jeszcze te rolke tasmy
perforowanej), potem byla era kalkulatorow programowanych HP (25C, 67, 41CV - ten ostatni sluzy mi do
dzis), potem Spectrum, Apple2, PC i rownolegle Sun oraz okazyjnie Mac.

>System:

Ewolucja Spectrum - CP/M - DOS - Windows 3.1 - Warp. Znam takze Windows 95 oraz SunOS (od strony
zaawansowanego uzytkownika, nie administratora). Czekam na zamowiony CD-ROM z Linuxem.

>Internet:

Rownolegle SunOS i Warp. Poczta - Pine i PMMail, Newsy, ftp i gopher - narzedzia Unixowe na Sunie
oraz Neologic Network Suite i standardowe narzedzia w Warpie. WWW - WebExplorer 1.11e, Netscape
2.02 pod Warpem, Netscape 2.02 i Lynx na Sunie. Jestem bardzo elastyczny, na biezaco dostosowuje
sie do warunkow pracy. Jak mam wieksze transmisje, to telnetuje sie tekstowo na sunrise, zapuszczam
tekstowego ftp i tylko od czasu do czasu zagladam do okienka, zeby sprawdzic, czy juz wszystko
przylecialo. Ciekawostka, ostatnio przez dwa dni nie moglem sciagnac kilku MB z jednego serwera
WWW. Walila sie transmisja i z WebExplorera, i Netscape. W koncu zatelnetowalem sie na sunrise i
odpalilem lynxa. Przylecialo w pol godziny.
Wejscie w Internet mam w pracy bezposrednio, a w domu przez modem.

>Edytory HTML

Webwriter/2 i HTML Wizard.

>Grafika

Do powazniejszych prac Micrografix Designer, Picture Publisher i cala reszta tejze firmy. Przy ilustrowaniu
ksiazek natywne dla OSa Galleria i PMView.

>Edytor tekstow

Ewolucja ChiWriter - TAG - WordPerfect for DOS (od 4 do 5.1) - Word dla Windows (2.0 US, 6.0 PL) -
WordPerfect dla Win (6.0, 6.1 z narzedziami integrujacymi z Warpem). Natywne Warpowe wysiadaja z
uwagi na brak narzedzi jezykowych.

DTP

PageMaker (trzymam sie go z uwagi na modul dzielenia po polsku) oraz FrameMaker (do tekstow
technicznych - potega!).

>Arkusz kalkulacyjny

Ewolucja Quattro dla DOS, Excel - Quattro for Win. Korzystam przede wszystkim do przygotowywania i
sprawdzania tematow dla studentow.

Baza danych - rowniez korzystam incydentalnie (Warp Bonus Pack).

>PIM

Wbudowany w Warpa (Bonus Pack)

Programowanie:

Borland Pascal 7.0 (programy dla DOS) z bibliotekami Turbo Power Software oraz Virtual Pascal dla
Warpa, szczatkowo Watcom C++. Przymierzam sie do VX-REXX, ale ostatnio wole pisac o programach
niz programy.

OSciski!
Mirek Nowakowski