Re: JESZCZE O K5

Autor: B. Ryszard Jasicki, Serwis Komputerow Osobistych (rjasicki_at_telbank.pl)
Data: Thu 25 Jul 1996 - 04:02:28 MET DST

At 10:55 24.07.96 +0200, you wrote:
> Od 2 miesiecy jestem posiadaczem procesora K5 taktowanego zegarem
>90 MHz. Zdaje sobie sprawe, ze nie jest to najlepszy procesor, jednak jego
>zakup uwazam za dobre rozwiazanie dla ludzi którzy chca miec tanie pentium.
>Dlaczego tak uwazam ? Ponizsze punkty pomoga rozwiac watpliwosci:
>
>1) WYDAJNOSC - w przypadku K90 - autentycznie przewyzsza osiagi P100 !.
> Sprawa ma sie gorzej jezeli chodzi o zmienny przecinek - tu nieznacznie
> wyprzedza pentium ale P75. Nie jest dobrym rozwiazaniem polecanie DX133
> zamiast tego procesora (nawet podkrecony na 160 jest wyraznie slabszy).

I juz zupelnie nie rozwojowy, trza by wymienac MB. Ale gdy chodzi glownie o
cene to roznica ceny jest grubo wieksza od roznicy wydajnosci.

>3) INNE - kupujemy plyte do pentium 75-200 MHz i kiedy znudzi nam sie nasz
> K5 zawsze mozemy go wymienic na wszelkie inne wynalazki Pentiumowe,

z wyjatkiem, pozal sie NexGen'a, ktorego malo ktora plyta lubi

> Poza tym dla zwolennikow "podkrecania" mam
> informacje prawie wszystkie 75 kreca sie na 90 ale za to z 90-tka nic
> juz nie zrobimy.

Tak jak praktycznie nie da sie podkrecic Intela P5/75. Tyle, ze to juz
zasluga 'szlifierzy' wylapujacych prawie wszystkie podkrecalne egzemplaze w
celu przemianowania ich na 90.

> Marcin Deregowski

B.R.J., tj.:
B. Ryszard Jasicki