Re: USENET a polskie litery

Autor: Mariusz Studzinski (Cecil_at_klio.umcs.lublin.pl)
Data: Wed 24 Jul 1996 - 18:46:24 MET DST

On 24 Jul 1996 00:58:59 +0200, kompas_at_uci.agh.edu.pl (Piotr
Piatkowski) wrote:

>: From: Cecil_at_klio.umcs.lublin.pl (Mariusz Studzinski)
>
>: Proponuje uzadzic mala demostracje sprzeciwu przeciw stosowaniu
>: polskich znakow diaktrycznych w listach pl. Argumentow mam kilka;
>
>Ja mam tylko jeden - popatrz jak napisałeś słowo `urządzić'. Pisz
>sobie dalej bez ogonków, a za kilka, kilkanaście miesięcy będziesz
>robić znacznie więcej takich błędów.
>
>W podstawówce nigdy nie miałem problemów z ortografią, a teraz -
>różnie bywa. I dlatego nie mam zamiaru się dłużej analfabetyzować.
>
>--
> [...]

W jednym muszę się z tobš zgodzić - takie pisanie bez ogonków prowadzi
z czasem do wykrzywienia. Sam się ostatnio złapałem na tym, że w
'normalnych' tekstach zaczynam opuszczać ogonki. Ale, jak na razie,
jest to jedyny ważny powód aby używać polskich znaków diaktrycznych w
listach newsowych.

P.S. Ten list piszę w standardzie ISO-2 (z ogonkami). Czy wszystkie
'koœlawce' dobrze się wyœwietlajš ?

P.S.2: W jakim standardzie ty piszesz? Częœć ogonków wyœwietla mi się
dobrze ale np. zamiast 'œ' (s + kreska) i 'š' (a + ogonek) sš dalej
krzaki.

Mariusz Studzinski
e-mail: Cecil_at_klio.umcs.lublin.pl
www: klio.umcs.lublin.pl/users/cecil/index.htm

** Spring is my love **