Re: USENET a polskie litery

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl)
Data: Wed 24 Jul 1996 - 11:49:48 MET DST

js_at_uci.agh.edu.pl (Jaroslaw Strzalkowski) wrote:

>Grzegorz Bodaszewski <warta_olsztyn_at_telbank.pl> wrote:
>: Proponuje uzadzic mala demostracje sprzeciwu przeciw stosowaniu
>: polskich znakow diaktrycznych w listach pl. Argumentow mam kilka;
>: - wiekszosc terminali na uczelniach (ponad 50% uzytkownikow Usenetu)
>: to XT x Herkulesem - polskich liter tam nie ma i nie bedzie

Za takie cytowanie masz u mnie plus, ale ten ujemny... :-E
To nie byly moje slowa - napisal je Mariusz Studzinski, ktorego
posting z pl.comp.pecet przerzucilem na pl.comp.ogonki !!!

A przy okazji: mnie tez przeszkadza brak ogonkow i podobnie jak
Piotr zaczynam sie lapac na tym, ze nie tylko odruchowo zaczynam
pisac _wszedzie_ bez ogonkow, ale zlapalem sie na bledach
ortograficznych, ktorych NIGDY bym nie popelnil, gdybym napisany
przez siebie tekst mial wyswietlony normalnie. Ale w zwiazku
z netykieta zaczne uzywac ogonkow na listach i grupach dyskusyjnych
wtedy, kiedy:
1. W opisie danej grupy/listy bedzie wyraznie zaznaczone, ze
   pisze sie w niej z ogonkami;
2. Informacja ta znajdzie sie w spisach PZS;
3. W wypadku newsow zostanie tez ogloszona na pl.news.admin i
   znajdzie sie w PL-NEWS-FAQ

Z czysto egoistycznych powodow mam nadzieje, ze w tym trybie
polskim listom dyskusyjnym 'zostana przyprawione ogonki' nie
wczesniej, niz 1.Forte Agent bedzie obslugiwal MIME lub
2. naucze sie wreszcie Linuxa. Diabli by mnie wzieli, gdybym w
celu nadawania i odbioru ogonkow musial uzywac czytnika newsow
lub poczty od Malomiekkiego, a na zamowionego Warpa Connecta PL
czekam juz od dwoch miesiecy i powoli trace nadzieje na to, ze
kiedykolwiek przyjdzie...

Czyli - moim zdaniem sprawa ISO na Webie to kwestia przekonywania
webmasterow, a co do innych miejsc - odbijam paleczke w strone
newsadminow i list-ownerow. Chodzi oczywiscie o dzialania
oficjalne, takie jak opisalem - wiem, ze na pl.comp.ogonki
jestescie obecni w dyskusji.

Grzegorz.

p.s. Na Peceta wysylam ten posting po to, zeby przeczytal go Grego
i kilka innych osob zza granicy, ktore korzystaja z bramek pocztowych
- ewentualna dalsza dyskusje proponuje przeniesc na Ogonki, ale nie
wiem, jak sie ustawia followup (albo to wina Forte Agenta.)

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_telbank.pl