Re: QNX ?

Autor: Slawomir Mateuszczyk (SLAW_at_gazeta.pl)
Data: Tue 23 Jul 1996 - 13:05:41 MET DST

> To nie bylo do mnie ale mnie tez zaiteresowalo jakies kilka
> tygodni temu. Za Industrial Engineering News March 1996
> "Real-Time OS windows system requires only 500K" i
> "executive-class speed (5micro s per context switch on an
> i486/66). Poniewaz nie podali site zamowilem materialy.

Cos mi chodzi po glowie, ze kiedys zagladalem pod adres typu: www.qnx.com
Warto tez poszukac w kioskach albo ksiegarniach technicznych pisemka
'Unix Forum' (wyd. Lupus?) - jest tam jakis pasjonat QNX-a, moze cos powie
blizej.

Kiedy pisalem projekt zaliczeniowy na QNX-ie i nawet mi sie ten system
spodobal. Wymagania zadne - o ile dobrze pamietam chodzil jak burza na
komputerach AT286 z 8MB RAM. Kompilator C calkiem zgodny z Borland C 2.0
- ludzie robili grafike z Borlandzie i po kilku bardzo drobnych zmianach
chodzila pod QNX.

Tylko ceny i warunki licencji prawdopodobnie sa trudne do zakceptowania.
Wiem tylko, ze caly pakiet instalacyjny byl trzymany pod kluczem i nie udalo
sie go w zaden sposob ukrasc, zeby pobawic sie nim w domu.

Jedyne co krazylo po akademiku to wersja na 4 dyskietkach 1.44, ktora
instalowala QNX-a, ale bez kompilatora i bez TCP/IP - czyli zupelnie bez
sieci. Szkoda - bo system jest niezly a kilka godzin w laboratorium to za
malo by go poznac.

 Slawomir Mateuszczyk            E-mail: S.Mateuszczyk_at_gazeta.pl
 Network Administrator           http://www.riviera.pw.edu.pl/~smateusz
 Maile z polskimi literami zakodowanymi w MIME/ISO-8859-2 mile widziane.