Re: monitor a mikrofalowka

Autor: B. Ryszard Jasicki, Serwis Komputerow Osobistych (rjasicki_at_telbank.pl)
Data: Tue 23 Jul 1996 - 03:26:06 MET DST

At 19:12 22.07.96 +0200, you wrote:

>elektrony nie przechodza przez ta warstwa szkla. Po drugiej stronie
>oczywiscie pojawia sie promieniowanie wtorne alfa i beta, ale alfa ma
>zasieg w powietrzu kilka cm, a beta (czyli elektrony), przy tych
>energiach gdzies ok. metra. Teoretycznie jestesmy w ich zasiegu,
>ale to za slabe bym uwierzyl, ze robi nam jakakolwiek krzywde.

1. Mala poprawka: to nie alfa (czyli hel) lecz _wszelakie_ jony, zwlaszcza
tego co bylo atomami tworzacymi czasteczki gazow tworzacych powietrze.
2. Ale za to koniecznie zabezpiecz sie uziemionym filtrem przed
promieniowaniem elektrostatycznym, ktore rozchodzi sie _krzywoliniowo_!
Czyli obok filtra bokiem przedefiluje i trafi Cie w nos - czemu tego nie ma
w instrukcjach od filtrow ekranowych zabezpieczajacych doskonale przed
wszelkim szkodliwym oddzialywaniem monitorow? :)

>wlasnie dlatego ze "oczka do takiej pracy nie byly zaprojektowane"
>przypuszczam ze oko nieustannie usiluje sie akomodowac
>(np. 60 razy na sek) i dlatego sie meczy
>[powyzej 70, 72, 75 - zalezy od indywidulanych predyspozycji, juz nie
>nadaza, wiec meczy sie mniej]
>Ale nie jestem fizjologiem, wiec to tylko taka sobie teoryjka,
>wiem jednak ze przez ostatnie 17 lat spedzilem min.10 h dzienie
>przed monitorem. Ile razy mialem zapalenie spojowek - nie jestem
>w stanie nawet sie doliczyc. I za twierdzenia o szkodliwosci mrugania
> [...]
Tym biednym spojowkom to szkodzi raczej kurz i bakterie miotane polem
elektrostatycznym (jedyna rzecz ktorej nie przepuszcza filtr na monitorze).
Lepiej jest okularnikom - po swoich szybkach widze ile tego leci.

B.R.J., tj.:
B. Ryszard Jasicki
rjasicki_at_telbank.pl
B->)