Re: Taki sobie OS

Autor: Pawel PYK (pyk_at_ccagate.ari.ch)
Data: Tue 16 Jul 1996 - 10:45:28 MET DST

khc_at_hq.pm.waw.pl (Krzysztof Halasa) wrote:
>Pawel PYK (pyk_at_ccagate.ari.ch) wrote:
>
>: A jak juz o obrazkach mowilmy to gdzies widzialem jakas metode
>: kompresji (zgubilem gdzies adres) calkiem dobre efekty przy
>: 100krotnej kompresji (trudno mi bylo uwierzyc)
>
>No, JPEG tez ze zdjec zrobi podobnie maly pliczek. Oczywiscie ze strata.
>--
>
>Greetings,
> KHC
>
>--------------------------------------------------------------------
>Krzysztof Halasa

To ze mozna uzyskac kilkunastokrotna kompresje jpeg to wiem,
(choc z rozmiaru bloku uzytego do tranformacji kosinusowej
wnioskuje ze teoretyczna granica przy maskymalnych stratach to
okolo 30 (taki obrazek bedzie sie skladal usrednionych z
kawdrcikow 8x8 pixli) metoda o ktorej pisalem daje efetkty
porownaywalne z jakoscia jpega ustwaionego na 2 krotna kompresje
(dosc lopatologicznie napisane) przy kompresji 100 i nieco gorsze
efetkty z kompresja 300. Mieli wypuscic shereware kompresor
grafiki musze poszukac tego... Byl artykul ok roku temu w PCW i
maja gdzies strone na www.
Pawel