Re: Kopiowanie dyskow

Autor: B. Ryszard Jasicki, Serwis Komputerow Osobistych (rjasicki_at_telbank.pl)
Data: Tue 16 Jul 1996 - 01:36:40 MET DST

At 14:31 15.07.96 +0200, you wrote:
>Czy ktos widzial jakis program do kopiowania dyskow twardych, sektor
>po sektorze (oczywiscie dyski sa tego samego typu). Dysk, ktory trzeba
>skopiowac posiada partycje novelowa.
>Pilne!!!
>

> Marek Ciesielski

1. Jesli jest tam tylko partycja NetWare i dysk 'kopia' identyczny z
'oryginalem' to banal - zagon do roboty NetWare: load install, create
partition, mirror. Potrzebna kupa cierpliwosci (nawet pare godzin),
praktycznie bez dostepu uzytkownikow bo wydajnosc serwera bedzie marna
(zajmie sie 'odbudowa'), zwlaszcza jesli najpierw w startup.ncf ustawisz Set
Concurrent Remirror Requests = duzo" gdzie duzo = od 1 do 30, default = 5,
20 wyhamowuje inne funkcje serwera drastycznie i daje praktycznie pelna
szybkosc odbudowy partycji.

2. Jesli sa inne partycje - zrobic je 'recznie' niezaleznymi metodami, dalej
jak w punkcie 1, o ile wielkosci partycji NetWare sa jednakowe.

3. Jesli wielkosci partycji NetWare maja byc rozne - tylko NetWare
compatible backup i restore na nowy dysk. Ale z daleka od sbackup! Kopie
zrobi, tylko nie zdarza sie prawie by ja odczytal! :-(((

4. Jesli powyzsze nie nadaje sie - nie mam pomyslu i sam jestem ciekaw.

P.S.
Remirror startuje juz w chwili ustawienia mirroringu w Install'u. Warto wiec
zostawic Set Concurrennt ... default lub wrecz ustawic = 1 na czas
konfigurowania, recznie zerwac z glownej konsoli 'abort remirror <n>',
ustawic wysoko (20?), zdownowac (tfu, 'nowotwor' jezykowy) i podniesc serwer.

B.R.J., tj.:
B. Ryszard Jasicki
rjasicki_at_telbank.pl
B->)