Re: Command.com vs 4DOS [bylo: W95 i command.com]

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Mon 15 Jul 1996 - 18:31:39 MET DST

> A tak w ogole jest ktos kto wykorzystuje command.com do czegos innego niz:
> odpalenie kolejnej sesji, wykonanie dir, itp ??
> To wlasciwie po co mu 4dosy itp ?
> Niech ktos mi powie jakie ma korzysci ze stosowania innego interpretera
> komend!

widzisz, jesli korzystasz z komputera po to, by odpalac gry ew. pod
windoze odpalic worda czy inne rownie skomplikowane operacje to
rodzaj interpretera polecen ma powiedzmy drugorzedne znaczenie.
powiem wiecej - wcale nie musisz wiedziec ze takie cos istnieje.
natomiast w sytuacji, gdy czasem zdarza ci sie jednak zrobic cos
wiecej, moze sie okazac, ze dzieki 4dosowi zaoszczedzisz naprawde
sporo czasu. przyklady? poza ogolnie bardzo rozbudowana skladnia i
szeregiem nowych polecen i funkcji (a chociazby kalkulator w linii
polecen), mozliwoscia ladowania interpretera polecen w czesci do umb
a w czesci do xms/ems lub na dysk (w base moze zajmowac np. 400b...)
warto wymienic takie udogodniania jak podpowiadanie nazw plikow,
katalogow, historia polecen itp. zobacz co sie dzieje jak wcisniesz
tab, f1, f9, pgup, kursory... jak sie przyzwyczaisz, to wszystko
robisz naprawde znacznie szybciej. i podobnych udogodnien jest cala
masa... a skoro nie ma z tymi programami (4dos, ndos) specjalnych
problemow bo po prostu dzialaja to nie widze zadnego powodu by ich
nie uzywac - sa za darmo i sa znacznie lepsze a problemow z nimi nie
ma...
karpio