Re: MAC jest be?

Autor: Marian Klekota (marian_at_amedec.amg.gda.pl)
Data: Thu 04 Jul 1996 - 09:28:04 MET DST

He

Ostatnio podlaczalem MAC'a do sieci i jesli jeszcze ktos mi powie ze na tym
komputerze wszystko jest dziecinnie proste i kazdy glupek potrafi go
obsluzyc to bede bil bez ostrzezenia ...
Mianowicie konfigurowalem MACTCP ... czyli przydzielenia adresu ip,
wydawaloby sie ze nic szczegolnego ale na MAC'u jest inaczej.
2 godziny spedzilem przy kalkulatorze rwiac wlosy, zadzwonilem do firmy USE
ktora w Gdansku rozprowadza MAC'i - ale tam rowniez nie wiedzieli jak sie
to robi ( dostalem odpowiedz " Nigdy nie podlaczalismy bezpostrednio
komputer do sieci ... tylko przez modem " - EXTRA ).
Informuje wiec zainteresowanych ze :
1. adres nie wprowadza sie "po ludzku" tzn np. 153.19.xx.xx
2. reprezentacja adresu nie jest rowniez w formie hexadecymalnej czy tez
   oktalnej ( be )
3. Po 2 GODZINACH zrozumialem ze dla sieci klasy C oblicza sie adres wg
   wzoru :
   1 cyfra * 65536 + 2 cyfra * 256 + 3 cyfra , sumujemy i wpisujemy jako
   NET :))))
   w NODE osobno nr komputera.
   ... niby proste ale po****

Nie wiem jaki pacan to wymyslil, ale mogliby choc slowo o tym napisac w
helpie do tego MACTCP ... ale gdziez tam ... nie mowiac ze co im szkodzilo
trzymac sie standardow tzn. wpisywac adres w notacji xx.xx.xx.xx

Potrafia uprzyjemnic administratorom zycie nie ?

I jeszce jedno, zapytanie w zasadzie. Adres ip mozna bylo przydzielac w 3
trybach :
1. Manual - rozumiem i to wykorzystalem
2. Server - chodzilo chyba o "From server" , w takim wypadku jakim
   protokolem sie to posluguje ( moze DHCP laskawie ? ).
3. Dynamic - to byla tajemnica dla mnie , jak to ustawilem to mialem do
   dyspozycji dodatkowa opcje ktora pozwalala mi opreslic zakres adrsu
   komputera w sieci. Nieufnie sie przyjrzalem i zastanawiam sie ze jak bym
   wstawil zakres 1-200 to by "strzelal" sobie i wybieral losowo ten adres.
   Ciekawe czy stwierdzilby konflikt adresow jesli juz taki ktos posiada.

No to by bylo na tyle ... MAC NIECH BEDZIE PRZEKLETY.

--
| Marian Klekota                      |                            |